Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kirkkovene ajautui karille lähellä Lappeenrantaa, ja kymmenen soutajaa pelastettiin järveltä. Vene vaurioitui ja jäi jumiin, mutta pelastuslaitos sai apua paikalle nopeasti. Kukaan soutajista ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kirkkovene ajautui karille lähellä Lappeenrantaa, ja kymmenen soutajaa pelastettiin järveltä. Vene vaurioitui ja jäi jumiin, mutta pelastuslaitos sai apua paikalle nopeasti. Kukaan soutajista ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 19:43, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kirkkovene karille, kymmenen pelastettiin • Kirkkovene ajautui karille Lappeenrannassa • Kirkkovene ajautui karille Lappeenrannassa.
Kirkkovene karille, kymmenen pelastettiin
Kirkkovene ajautui karille Lappeenrannan lähellä. Veneessä oli kymmenen soutajaa, jotka joutuivat hätään. Pelastuslaitos sai heidät nopeasti turvaan. Kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Kirkkovene ajautui karille lähellä Lappeenrantaa, ja kymmenen soutajaa pelastettiin järveltä. Vene vaurioitui ja jäi jumiin, mutta pelastuslaitos sai apua paikalle nopeasti. Kukaan soutajista ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Lappeenrannan lähellä kirkkovene ajautui karille, ja kymmenen soutajaa pelastettiin järvestä. Vene vaurioitui ja jäi jumiin, mutta pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan nopeasti. Kukaan soutajista ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Lappeenrannan lähellä kirkkovene ajautui karille, ja kymmenen ihmistä pelastettiin järveltä. Vene vaurioitui ja jäi jumiin, mutta pelastuslaitos sai soutajat turvaan nopeasti. Kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Lappeenrannassa kirkkovene ajautui karille, ja kymmenen henkilöä evakuoitiin pelastuslaitoksen alukseen. Veneen pohja rikkoutui, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Pelastuslaitos ja poliisi hoitivat evakuoinnin yhdessä.
Lappeenrannassa kirkkovene ajautui karille, ja pelastuslaitos evakuoi veneessä olleet kymmenen henkilöä. Onnettomuudessa ei tapahtunut henkilövahinkoja, ja pelastustehtävä etenee suunnitelmien mukaan. Pelastuslaitos arvioi, että evakuointi saadaan päätökseen noin tunnin…
Usean auton onnettomuus aiheuttaa ruuhkaa Länsiväylällä Helsingissä. Onnettomuus tapahtui Lauttasaaren liittymän ja Porkkalankadun välillä, ja liikenne on hidastunut Helsingin suuntaan. Tarkempia tietoja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Nissan-kuljettaja törmäsi alakouluikäiseen lapseen suojatiellä Maskussa ja pakeni paikalta. Onnettomuus tapahtui Hemmingin koulun edustalla, mutta lapsi ei loukkaantunut. Poliisi pyytää havaintoja valkoisesta…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Lahden moottoritiellä tapahtui neljän auton kolari, kun henkilöautosta irtosi eturengas. Onnettomuudessa loukkaantui useita ihmisiä, mutta heidän vammojaan pidetään lievinä. Liikenne ruuhkautui onnettomuuden…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus, #Pelastuslaitos
Yhdistelmäajoneuvo kaatui Turunväylällä, kun kuljettaja sai sairauskohtauksen. Onnettomuus tapahtui maanantain ja tiistain välisenä yönä ennen Sammatin liittymää. Pelastuslaitos sai ilmoituksen onnettomuudesta kello…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus, #Pelastuslaitos
Juuassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa 12-vuotias poika kuoli mopon ja pakettiauton törmäyksessä. Onnettomuus tapahtui lauantai-iltana, kun pakettiauto osui mopoilijaan, joka ylitti tietä.…
Liikenne
Tuusulassa tapahtui maanantai-iltana ulosajo, jossa loukkaantui kaksi henkilöä. Pelastuslaitos irrotti toisen henkilön autosta, ja molemmat vietiin sairaalaan hoitoon. Onnettomuuden syystä ei ole…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.