Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


Wall Streetin kurssit jatkavat nousua

Aihesivu: Wall Streetin kurssit jatkavat nousua

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Wall Streetin pörssi-indeksit jatkoivat nousua Yhdysvaltain ja Kiinan tapaamisen aikana. S&P 500 ja Nasdaq avautuivat lievässä nousussa, ja Dow Jones nousi lähes prosentin. Euroopan pörsseissäkin nähtiin myönteisiä merkkejä, ja Helsingin pörssi oli yli 1,5 prosenttia plussalla.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 14.5.2026 klo 19:14
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Wall Streetin pörssi-indeksit jatkoivat nousua Yhdysvaltain ja Kiinan tapaamisen aikana. S&P 500 ja Nasdaq avautuivat lievässä nousussa, ja Dow Jones nousi lähes prosentin. Euroopan pörsseissäkin nähtiin myönteisiä merkkejä, ja Helsingin pörssi oli yli 1,5 prosenttia plussalla.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 19:14, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Wall Streetin kurssit jatkavat nousua • Wall Streetin kurssit nousivat jälleen • Wall Streetin kurssit nousivat tapaamisen myötä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.5.2026 klo 19:14.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #WallStreet, #Nasdaq, #DowJones.

Selkokielinen yhteenveto

Wall Streetin kurssit nousevat

Wall Streetin pörssit nousevat Yhdysvaltain ja Kiinan tapaamisen aikana. S&P 500 ja Nasdaq alkoivat nousta. Dow Jones nousi lähes prosentin. Euroopan pörsseissäkin on nousua. Helsingin pörssi nousi yli 1,5 prosenttia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.