Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Jannik Sinner rikkoi Djokovicin ennätyksen

Aihesivu: Jannik Sinner rikkoi Djokovicin ennätyksen

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Jannik Sinner on tehnyt historiaa tenniksessä voittamalla 32. Peräkkäisen ottelunsa ATP Masters 1000 -turnauksissa. Hän murskasi Rooman puolivälierässä Andrei Rublevin 6–2, 6–4. Sinnerin voittoputki alkoi viime syksynä Pariisista ja jatkuu vahvana.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Tennis
  • Päivitetty 14.5.2026 klo 18:14
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Jannik Sinner on tehnyt historiaa tenniksessä voittamalla 32. Peräkkäisen ottelunsa ATP Masters 1000 -turnauksissa. Hän murskasi Rooman puolivälierässä Andrei Rublevin 6–2, 6–4. Sinnerin voittoputki alkoi viime syksynä Pariisista ja jatkuu vahvana.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 18:14, pääluokka Tennis.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jannik Sinner rikkoi Djokovicin ennätyksen • Jannik Sinner rikkoi Djokovicin ennätyksen • Jannik Sinner teki tennishistoriaa Roomassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.5.2026 klo 18:14.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Tennis.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #JannikSinner, #Tennis, #ATP.

Selkokielinen yhteenveto

Jannik Sinner rikkoi ennätyksen

Jannik Sinner on voittanut 32 ottelua peräkkäin ATP Masters 1000 -turnauksissa. Hän voitti Roomassa Andrei Rublevin 6–2, 6–4. Tämä on uusi ennätys, joka ylittää Novak Djokovicin aikaisemman saavutuksen. Sinnerin voittoputki alkoi viime syksynä Pariisista.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.