Nimipäivä:
Tuukka, Touko
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Libanon ja Israel aloittavat rauhanneuvottelut

Aihesivu: Libanon ja Israel aloittavat rauhanneuvottelut

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Libanon ja Israel ovat aloittaneet uudet rauhanneuvottelut Washingtonissa. Maat keskustelivat edellisen kerran viime kuussa, ja neuvotteluiden tuloksena sovittiin kolmen viikon aselevosta. Aselepo on kuitenkin rikkoutunut useaan otteeseen, ja molemmat osapuolet ovat jatkaneet iskujaan neuvottelujen aikana.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 14.5.2026 klo 18:45
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Libanon ja Israel ovat aloittaneet uudet rauhanneuvottelut Washingtonissa. Maat keskustelivat edellisen kerran viime kuussa, ja neuvotteluiden tuloksena sovittiin kolmen viikon aselevosta. Aselepo on kuitenkin rikkoutunut useaan otteeseen, ja molemmat osapuolet ovat jatkaneet iskujaan neuvottelujen aikana.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 18:45, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Libanon ja Israel aloittavat rauhanneuvottelut • Libanon ja Israel aloittavat rauhanneuvottelut • Libanon ja Israel aloittavat rauhanneuvottelut.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.5.2026 klo 18:45.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Libanon, #Israel, #Hizbollah.

Selkokielinen yhteenveto

Libanon ja Israel neuvottelevat rauhasta

Libanon ja Israel ovat aloittaneet rauhanneuvottelut Yhdysvalloissa. Neuvottelut jatkuvat, vaikka aselevon rikkomuksia on tapahtunut. Maat keskustelivat viime kuussa ja sopivat aselevosta. Kuitenkin molemmat osapuolet ovat jatkaneet hyökkäyksiä neuvottelujen aikana.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.