Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pieksämäellä keski-ikäinen mies jäi kiinni luvattomasta veturin purkamisesta. Hän oli purkamassa vetureita, jotka olivat jo menossa purkuun, ja pyrki saamaan kuparia omaan käyttöönsä. Mies on nyt poliisin pidättämä ja häntä tutkitaan varkauden yrityksestä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pieksämäellä keski-ikäinen mies jäi kiinni luvattomasta veturin purkamisesta. Hän oli purkamassa vetureita, jotka olivat jo menossa purkuun, ja pyrki saamaan kuparia omaan käyttöönsä. Mies on nyt poliisin pidättämä ja häntä tutkitaan varkauden yrityksestä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 17:06, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies purki veturia ilman lupaa • Luvaton veturinpurkaja kiinni Pieksämäellä • Mies purki vetureita Pieksämäellä.
Mies purki veturia ilman lupaa
Pieksämäellä mies purki veturia yöllä ilman lupaa. Hän purki vetureita, jotka oli tarkoitus purkaa muutenkin. Mies halusi kuparia omaan käyttöönsä. Poliisi otti hänet kiinni ja hänet vietiin vankilaan. Asiaa tutkitaan varkauden yrityksenä.
Pieksämäellä keski-ikäinen mies jäi kiinni luvattomasta veturin purkamisesta. Hän oli purkamassa vetureita, jotka olivat jo menossa purkuun, ja pyrki saamaan kuparia omaan käyttöönsä. Mies on nyt poliisin pidättämä…
Pieksämäellä otettiin kiinni mies, joka purki vanhoja vetureita. Poliisin mukaan hänen tavoitteensa oli saada kuparia kaupalliseen käyttöön. Mies on nyt poliisin huostassa ja asiaa tutkitaan varkauden yrityksenä.
Keski-ikäinen mies jäi kiinni luvattomista veturien purkamisesta Pieksämäellä. Hän yritti varastaa kuparia purkuun menevistä vetureista. Poliisi tutkii tapausta varkauden yrityksenä.
Pieksämäellä otettiin kiinni mies, joka purki käyttöikänsä ylittäneitä vetureita. Vartiointiliike ilmoitti asiasta poliisille, ja mies halusi saada kuparia kaupalliseen käyttöönsä. Poliisi tutkii tapausta varkauden yrityksenä.
Kainuun hyvinvointialueen Rajamiehentien asumisyksikössä on aloitettu esitutkinta rikosepäilyistä, jotka eivät rajoitu yhteen tapahtumaan. Poliisi selvittää useita asianosaisia ja epäiltyjä, ja rikosnimikkeinä ovat…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on tunnistanut osan vappuna Tampereella tapahtuneista pahoinpitelyistä epäillyistä. Tunnistetut henkilöt ovat kotoisin muilta paikkakunnilta, ja poliisi on pyytänyt heidän kuulemistaan. Lisäksi…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vaasassa on vangittu nainen epäiltynä taposta, joka tapahtui marraskuussa 2025. Tapaus tutkittiin aluksi kuolemansyyn selvityksenä, mutta tutkinta on edennyt epäilyksiin. Poliisi jatkaa…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kotkan Karhuvuoresta on löytynyt keski-ikäinen nainen, jonka epäillään tulleen murhatuksi. Poliisi on pidättänyt miehen, joka oli uhrin parisuhteessa. Miehen vangitsemista valmistellaan ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on pidättänyt henkilön, joka epäillään ampuneen laukauksen kerrostalon parvekkeelta Vaasassa. Ampuminen tapahtui lauantai-iltapäivänä, ja kukaan ei loukkaantunut. Poliisi tutkii tapausta ampuma-aserikoksena…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Lehdenjakaja joutui uhkaavaan tilanteeseen, kun kaksi miestä käski häntä ulos autosta ja uhkasi aseella. Lounais-Suomen poliisi korostaa, että tällaiset tilanteet voivat johtaa…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.