Nimipäivä:
Tiina, Kirsti, Kirsi, Kiia, Krista, Kristiina, Tinja
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.


Tuiran puistolle uusi nimi Leijonapuisto

Aihesivu: Tuiran puistolle uusi nimi Leijonapuisto

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Tuirassa sijaitseva puisto saa nimen Leijonapuisto, joka viittaa legendaariseen Tervaleijona-valomainokseen. Nimi yhdistää puiston paikalliseen teollisuus- ja kulttuurihistoriaan. Tervaleijonapastillin valmistus jatkuu edelleen, mutta ei Oulussa.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Kulttuuri
  • Päivitetty 14.5.2026 klo 15:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Tuirassa sijaitseva puisto saa nimen Leijonapuisto, joka viittaa legendaariseen Tervaleijona-valomainokseen. Nimi yhdistää puiston paikalliseen teollisuus- ja kulttuurihistoriaan. Tervaleijonapastillin valmistus jatkuu edelleen, mutta ei Oulussa.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 15:00, pääluokka Kulttuuri.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tuiran puistolle uusi nimi Leijonapuisto.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.5.2026 klo 15:00.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kulttuuri.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #TuiranPuisto, #Leijonapuisto, #Tervaleijona.

Selkokielinen yhteenveto

Tuiran puisto saa nimen Leijonapuisto

Tuirassa on puisto, joka saa nyt nimen Leijonapuisto. Nimi tulee läheisestä Tervaleijona-valomainoksesta. Tämä mainos on tärkeä osa paikkakunnan historiaa. Tervaleijonapastillin valmistus jatkuu, mutta ei Oulussa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.