Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ville Peltonen on saanut uuden työn Sveitsissä, kun hänestä tuli HC Ajoien valmentaja. Seura, joka sijoittui viimeiseksi Sveitsin liigassa, ilmoitti Peltosen kahden vuoden sopimuksesta. Peltonen on aiemmin valmentanut muun muassa HIFK:ta ja Geneve-Servetteä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ville Peltonen on saanut uuden työn Sveitsissä, kun hänestä tuli HC Ajoien valmentaja. Seura, joka sijoittui viimeiseksi Sveitsin liigassa, ilmoitti Peltosen kahden vuoden sopimuksesta. Peltonen on aiemmin valmentanut muun muassa HIFK:ta ja Geneve-Servetteä.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 13:11, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ville Peltonen siirtyy HC Ajoien valmentajaksi • Ville Peltonen siirtyy HC Ajoien valmentajaksi • Ville Peltonen siirtyy HC Ajoieen.
Peltonen siirtyy HC Ajoien valmentajaksi
Ville Peltonen on saanut uuden työn Sveitsissä. Hänestä tuli HC Ajoien valmentaja kahden vuoden sopimuksella. Ajoie oli viime kaudella Sveitsin liigassa viimeinen. Peltonen on aiemmin valmentanut HIFK:ta ja Geneve-Servetteä. Hän on myös Leijonien valmentajistossa MM-kisoissa.
Ville Peltonen on saanut uuden työn Sveitsissä, kun hänestä tuli HC Ajoien valmentaja. Seura, joka sijoittui viimeiseksi Sveitsin liigassa, ilmoitti Peltosen kahden vuoden sopimuksesta. Peltonen on aiemmin valmentanut…
Jääkiekkoilija ja valmentaja Ville Peltonen on saanut uuden työn Sveitsissä, kun hänestä tuli HC Ajoien päävalmentaja. Seura, joka sijoittui viime kaudella Sveitsin liigassa viimeiseksi, ilmoitti Peltosen kahden vuoden…
Jääkiekkoilija ja valmentaja Ville Peltonen on solminut kahden vuoden sopimuksen sveitsiläisseura HC Ajoien kanssa. Seura, joka sijoittui viime kaudella Sveitsin liigassa viimeiseksi, nostaa esiin Peltosen pelaajauran saavutuksia, kuten…
Ville Peltonen on saanut uuden valmentajatehtävän Sveitsin HC Ajoien joukkueessa. Kaksivuotinen sopimus tuo mukanaan suomalaiset Samuel Tilkasen ja Petteri Nummelin valmennustiimiin. Ajoie on kamppaillut viime vuosina liigan jumbona.
Ville Peltonen on saanut uuden valmentajatehtävän Sveitsin HC Ajoien joukkueessa. Kaksivuotinen sopimus tuo mukanaan suomalaisia valmentajia Samuel Tilkasen ja Petteri Nummelin. Ajoie on kamppaillut viime vuosina liigan jumbopaikalla.
Ville Peltonen on saanut uuden valmentajatehtävän Sveitsin pääsarjassa pelaavassa HC Ajoien joukkueessa. Kaksivuotinen sopimus tuo mukanaan suomalaisia valmentajia, kuten Samuel Tilkasen ja Petteri Nummelin. Ajoie on kärsinyt heikoista…
Ville Peltonen on nimetty HC Ajoien päävalmentajaksi. Entinen HIFK:n valmentaja ja Leijonien legenda solmi seuran kanssa kahden vuoden sopimuksen. Peltonen jatkaa valmentamista Sveitsissä.
Suomen jääkiekkolegenda Ville Peltonen on saanut uuden työn päävalmentajana. Hän aloittaa tehtävässään sveitsiläisseura HC Ajoien riveissä, jossa hän on solminut kahden vuoden sopimuksen. Seura tiedottaa nimityksestä virallisesti.
Leijonalegenda Ville Peltonen on sveitsiläisen HC Ajoien uusi päävalmentaja. Sopimus on kahden vuoden mittainen ja se astuu voimaan heti. Peltonen on aiemmin toiminut Geneve-Servetten apuvalmentajana ja on tällä…
Miesten jääkiekon MM-kisat käynnistyvät 15. toukokuuta Sveitsissä. Suomi kohtaa avausottelussaan Saksan. Lohkovaiheessa Suomi pelaa Zürichissä yhdessä muiden A-lohkon joukkueiden kanssa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Veikkauksen mukaan Suomen jääkiekkomaajoukkueella on 58 prosentin todennäköisyys saavuttaa mitali ja 17,5 prosentin mahdollisuus voittaa maailmanmestaruus. Kanada on suurin suosikki mestariksi 48…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Sidney Crosby on liittynyt Kanadan jääkiekon miesten MM-joukkueeseen. Hän tuo mukanaan valtavaa kokemusta ja taitoa, sillä hän on voittanut urallaan useita mestaruuksia.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Mikko Lehtonen, Turusta kotoisin oleva jääkiekkopuolustaja, ei osallistunut Leijonien mediapäivään. Hän valmistautuu seitsemänsiin MM-kisoihinsa tuoreena kahden lapsen isänä.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Tappara voitti miesten jääkiekkoliigan mestaruuden Kouvolan KooKoota vastaan pelatussa finaalissa. Ratkaiseva ottelu päättyi Tapparan voittoon 2–1, mikä varmisti mestaruuden ottelusarjassa 4–3. Mestaruusjuhlat…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Tappara on miesten jääkiekkoliigan ratkaisufinaalissa 2–1 johdossa KooKoota vastaan. Avauserässä Ondrej Pavel ja Joachim Blichfeld veivät Tapparan 2–0-johtoon. KooKoon Miska Siikonen kavensi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.