Nimipäivä:
Tuukka, Touko
11°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Latvian pääministeri erosi hallituksen kaaduttua

Aihesivu: Latvian pääministeri erosi hallituksen kaaduttua

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Latvian pääministeri Evika Silina on eronnut, mikä johti maan hallituksen kaatumiseen. Ero liittyy hallituksen kyvyttömyyteen käsitellä harhautuneita drooneja, jotka ovat tulleet Ukrainasta. Hallituksen sisällä on ollut erimielisyyksiä, ja puolustusministeri joutui myös eroamaan.

  • 9 juttua
  • 9 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 14.5.2026 klo 13:41
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Latvian pääministeri Evika Silina on eronnut, mikä johti maan hallituksen kaatumiseen. Ero liittyy hallituksen kyvyttömyyteen käsitellä harhautuneita drooneja, jotka ovat tulleet Ukrainasta. Hallituksen sisällä on ollut erimielisyyksiä, ja puolustusministeri joutui myös eroamaan.

Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 13:41, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Helsingin Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Latvian pääministeri erosi hallituksen kaaduttua • Latvian pääministeri eroaa tehtävästään • Latvian pääministeri erosi ja hallitus kaatui.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.5.2026 klo 13:41.
  • Koosteessa on nyt 9 juttua 9 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Latvia, #EvikaSilina, #Hallitus.

Selkokielinen yhteenveto

Pääministeri erosi ja hallitus kaatui

Latvian pääministeri Evika Silina on eronnut tehtävästään. Tämä johti maan hallituksen kaatumiseen. Ero liittyy drooneihin, jotka ovat harhautuneet Latviaan. Hallitus ei pystynyt torjumaan drooneja riittävän nopeasti. Hallituksen sisällä on ollut erimielisyyksiä jo pitkään.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.