Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoossa erityislapsi on ollut ilman koulupaikkaa yli neljä kuukautta. Äidin mukaan viivästykset alkoivat muuton jälkeen, vaikka hän oli hakenut koulupaikkaa ajoissa. Opetushallitus toteaa, että tällaiset tapaukset ovat harvinaisia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoossa erityislapsi on ollut ilman koulupaikkaa yli neljä kuukautta. Äidin mukaan viivästykset alkoivat muuton jälkeen, vaikka hän oli hakenut koulupaikkaa ajoissa. Opetushallitus toteaa, että tällaiset tapaukset ovat harvinaisia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 05:30, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Erityislapsi ilman koulupaikkaa yli neljä kuukautta.
Erityislapsi ei saanut koulupaikkaa
Espoossa erityislapsi on ollut ilman koulupaikkaa yli neljä kuukautta. Äiti haki koulupaikkaa ennen muuttoa, mutta lapsi ei ole päässyt kouluun. Lapsella on erityisiä tarpeita, ja äidin mukaan viivästykset alkoivat muuton jälkeen. Opetushallitus sanoo, että tällaiset tapaukset ovat harvinaisia.
Espoossa erityislapsi on ollut ilman koulupaikkaa yli neljä kuukautta. Äidin mukaan viivästykset alkoivat muuton jälkeen, vaikka hän oli hakenut koulupaikkaa ajoissa. Opetushallitus toteaa, että tällaiset tapaukset ovat harvinaisia.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Oulun koulujen ja päiväkotien lakkautus- ja uudelleenjärjestelysuunnitelma etenee päätöksentekoon. Uuden koulun rakentaminen Oulunsaloon on suunnitteilla, ja Vesalan lakkautuksesta on luovuttu. Muutokset koskevat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Koulu
Lappeenrannassa omakotitalon lipputangossa nostettiin hakaristilippu tiistaina. Lipun nostanut Aleksi Lehto myöntää olevansa kansallissosialisti ja uhkaili rikosilmoituksella haastattelun aikana. Poliisi tutkii tapausta kiihottamisena…
Kotimaa
Lappilaisessa koulussa oppilas vahingoitti itseään ja vietiin sairaalaan. Palattuaan kouluun opettaja ei saanut tietoa oppilaan saamaasta avusta tai lääkityksestä. Tilanne herättää huolta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Koulu
Kauppakeskus Lippulaivan liukuportaisiin ilmestyi kyltti, jossa väitettiin varaosien olevan jumissa Hormuzinsalmessa. Keskuspäällikkö vahvisti, että kyseessä oli huumori. Todellisuudessa varaosat ovat Ruotsissa ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Espoo
Oulun kaupungin palveluverkkoselvitys on edennyt päätöksentekoon. Selvityksessä käsitellään merkittäviä muutoksia koulujen ja päiväkotien toimintaan. Kaupunki julkaisi päivitetyn version selvityksestä, joka on muuttunut…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Koulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.