Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kiinteistöliitto varoittaa, että yhtiövastikkeiden maksamatta jättäminen on yleistymässä. Taloyhtiöiden on tärkeää reagoida tilanteeseen ajoissa, jotta ongelmat eivät pahene. Lakiasiantuntija Tapio Haltia korostaa ennakoimisen merkitystä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kiinteistöliitto varoittaa, että yhtiövastikkeiden maksamatta jättäminen on yleistymässä. Taloyhtiöiden on tärkeää reagoida tilanteeseen ajoissa, jotta ongelmat eivät pahene. Lakiasiantuntija Tapio Haltia korostaa ennakoimisen merkitystä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 05:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vastikerästien määrä kasvaa taloyhtiöissä • Vastikerästien määrä kasvaa taloyhtiöissä • Vastikerästien määrä kasvaa taloyhtiöissä.
Vastikerästien määrä kasvaa
Yhtiövastikkeet jäävät usein maksamatta taloyhtiöissä. Kiinteistöliitto varoittaa tästä kasvavasta ongelmasta. Taloyhtiöiden pitää toimia ajoissa, jotta tilanne ei pahene. Lakiasiantuntija Tapio Haltia painottaa ennakoimisen tärkeyttä.
Kiinteistöliitto varoittaa, että yhtiövastikkeiden maksamatta jättäminen on yleistymässä. Taloyhtiöiden on tärkeää reagoida tilanteeseen ajoissa, jotta ongelmat eivät pahene. Lakiasiantuntija Tapio Haltia korostaa ennakoimisen merkitystä.
Vastikerästien määrä on noussut taloyhtiöissä, mikä huolestuttaa Kiinteistöliittoa. Taloyhtiöiden hallitusten on tärkeää reagoida ajoissa, jotta maksamattomien vastikkeiden summa ei kasva liian suureksi. Kiinteistöliiton asiantuntija neuvoo hallituksia seuraamaan taloyhtiön…
Kiinteistöliitto varoittaa, että vastikerästien määrä on lisääntynyt. Taloyhtiöiden on tärkeää toimia ajoissa, jos osakkaiden yhtiövastikkeet jäävät maksamatta. Lakiasiantuntija Tapio Haltia korostaa ennakoimisen merkitystä tilanteen hallinnassa.
Summa Defence Oyj:n käyttöpääoma riittää vain kahdeksi kuukaudeksi, ellei uusia rahoitusjärjestelyjä saada aikaiseksi. Yhtiön johto on käynnistänyt neuvottelut rahoitusasemansa parantamiseksi, sillä maksukyvyttömyys…
Talous
Korkein hallinto-oikeus on hylännyt Woltin valituksen, joka koski lähettikumppaneiden verotusta. KHO:n päätöksen mukaan tulot tulee käsitellä palkkatuloina, joista Woltin on toimitettava ennakonpidätys.…
Talous
Metsä Wood on aloittanut muutosneuvottelut, jotka voivat johtaa enintään 100 henkilön irtisanomiseen tai työkuvan muutokseen. Neuvottelut koskevat henkilöstöä Suomessa ja Virossa, ja…
Talous
Kuluttajahintojen inflaatio nousi huhtikuussa 1,5 prosenttiin. Hintojen nousu on ollut tasaista alkuvuoden aikana, ja tammikuussa inflaatio oli vielä nollan tuntumassa. Dieselin litrahinta…
Talous
Yhdysvaltojen pörssit, S&P 500 ja Nasdaq, sulkeutuivat jälleen ennätyskorkeuksissa. Nasdaq nousi 1,2 prosenttia ja S&P 500 0,6 prosenttia. Dow Jones sen sijaan…
Talous
Norjalaisyhtiö Blastr Green Steel on päättänyt muuttaa suunnitelmiaan Inkoon terästehtaasta. Alkuperäisen suunnitelman mukaan tehtaan piti valmistua pian, mutta nyt yhtiö aikoo aloittaa…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.