Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lappilaisessa koulussa oppilas vahingoitti itseään ja vietiin sairaalaan. Palattuaan kouluun opettaja ei saanut tietoa oppilaan saamaasta avusta tai lääkityksestä. Tilanne herättää huolta Rovaniemen kouluissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lappilaisessa koulussa oppilas vahingoitti itseään ja vietiin sairaalaan. Palattuaan kouluun opettaja ei saanut tietoa oppilaan saamaasta avusta tai lääkityksestä. Tilanne herättää huolta Rovaniemen kouluissa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 05:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oppilas vahingoitti itseään koulussa.
Oppilas vahingoitti itseään koulussa
Lappilaisessa koulussa oppilas vahingoitti itseään. Hänet vietiin ambulanssilla sairaalaan. Kun oppilas palasi kouluun, opettaja ei tiennyt, mitä apua hän oli saanut. Tämä herättää huolta kouluissa Rovaniemellä.
Lappilaisessa koulussa oppilas vahingoitti itseään ja vietiin sairaalaan. Palattuaan kouluun opettaja ei saanut tietoa oppilaan saamaasta avusta tai lääkityksestä. Tilanne herättää huolta Rovaniemen kouluissa.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Oulun koulujen ja päiväkotien lakkautus- ja uudelleenjärjestelysuunnitelma etenee päätöksentekoon. Uuden koulun rakentaminen Oulunsaloon on suunnitteilla, ja Vesalan lakkautuksesta on luovuttu. Muutokset koskevat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Koulu
Lappeenrannassa omakotitalon lipputangossa nostettiin hakaristilippu tiistaina. Lipun nostanut Aleksi Lehto myöntää olevansa kansallissosialisti ja uhkaili rikosilmoituksella haastattelun aikana. Poliisi tutkii tapausta kiihottamisena…
Kotimaa
Rovaniemen hovioikeus on pitänyt voimassa 54-vuotiaan rovaniemeläismiehen kunnianloukkaustuomion. Mies oli lähettänyt Iltalehden toimittajalle halventavan sähköpostin, jossa hän käytti loukkaavaa kieltä. Tuomio liittyy…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Rovaniemi
Rovaniemen asuntopula on kasvava ongelma, joka vaikuttaa kaupungin kehitykseen. Asuntopaneelissa todettiin, että nopeita ratkaisuja ei ole, mutta markkinat voivat ajan myötä sopeutua…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Rovaniemi
Oulun kaupungin palveluverkkoselvitys on edennyt päätöksentekoon. Selvityksessä käsitellään merkittäviä muutoksia koulujen ja päiväkotien toimintaan. Kaupunki julkaisi päivitetyn version selvityksestä, joka on muuttunut…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Koulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.