Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kristian Tanus rikkoi mestaruuspokaalin juhliessaan Tapparan voittoa KooKoosta. Tappara voitti liigahistorian neljännen seiskafinaalin 2–1 ja juhlii Suomen mestaruutta. Tanus kertoi, että pokaali tuntui heikolta ja petti hänen käsissään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kristian Tanus rikkoi mestaruuspokaalin juhliessaan Tapparan voittoa KooKoosta. Tappara voitti liigahistorian neljännen seiskafinaalin 2–1 ja juhlii Suomen mestaruutta. Tanus kertoi, että pokaali tuntui heikolta ja petti hänen käsissään.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 23:34, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kristian Tanus hajotti Kanada-maljan juhliessaan • Ville Nieminen juhlii Suomen mestaruutta • Heljanko juhlii mestaruutta Tapparassa.
Kristian Tanus hajotti Kanada-maljan juhliessaan
Kristian Tanus rikkoi mestaruuspokaalin, kun Tappara juhli voittoa KooKoosta. Tappara voitti pelin 2–1 ja sai mestaruuden. Tanus nosti pokaalin ylös, mutta se putosi jäähän. Hän sanoi, että pokaali tuntuu joka vuosi heikommalta. Tanus juhlii nyt neljättä mestaruuttaan.
Kristian Tanus rikkoi mestaruuspokaalin juhliessaan Tapparan voittoa KooKoosta. Tappara voitti liigahistorian neljännen seiskafinaalin 2–1 ja juhlii Suomen mestaruutta. Tanus kertoi, että pokaali tuntui heikolta ja petti hänen käsissään.
Tapparan Ville Nieminen saavutti viimein Suomen mestaruuden, jota hän on odottanut 12 vuotta. Nieminen, joka aiemmin hävisi finaalin kapteenina, riemuitsi mestaruudesta taitovalmentajana ja sai kultamitalin. Juhlat Nokia-areenalla olivat…
Christian Heljanko voitti neljännen mestaruutensa Tapparassa, mikä tekee hänestä SM-liigan menestyneimmän maalivahdin. Heljanko korosti joukkueen merkitystä voitossa ja kiitti vastustajaa tiukasta pelistä. Hän siirtyi viime kaudeksi ulkomaille, mutta…
Tappara voitti KooKoon seiskafinaalissa 2–1 ja juhlii Suomen mestaruutta. Mestaruusbileet alkoivat vauhdikkaasti, mutta Kanada-malja hajosi Kristian Tanuksen käsittelyssä. Tanus kommentoi, että pysti tuntuu joka vuosi heikommalta.
Tappara juhli Suomen mestaruutta, mutta Kanada-malja hajosi kesken juhlien. Pelaaja Kristian Tanus nosti maljaa, jolloin sen maljaosa irtosi ja kierähti jäällä. Juhlat jatkuivat varovaisemmin maljan rikkoutumisen jälkeen.
Tappara juhli voittoaan, mutta Kanada-malja hajosi jo jäällä. Pokaali oli alkuperäinen ja sen yläosa oli heikossa kunnossa. Pelaajien nostelu johti pokaalin osien irtoamiseen.
Tappara voitti KooKoon seiskafinaalissa ja juhlii Suomen mestaruutta. Juhlaväen riemuksi Kanada-malja hajosi heti, kun Kristian Tanus nosti sen ilmaan. Tanus kommentoi, että…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KristianTanus
SM-liigan finaali ratkesi Tapparan voittoon, kun KooKoo teki virheitä loppuhetkillä. Selostajat reagoivat dramaattisiin hetkiin seisahtumalla. Voitto oli Tapparalle merkittävä hetki.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #SMliiga
Tappara on miesten jääkiekkoliigan ratkaisufinaalissa 2–1 johdossa KooKoota vastaan. Avauserässä Ondrej Pavel ja Joachim Blichfeld veivät Tapparan 2–0-johtoon. KooKoon Miska Siikonen kavensi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #Jääkiekko
SM-liigan voittaja selviää keskiviikkona seiskapelissä, joka alkaa kello 18.30. Ottelussa kohtaavat Tappara ja KooKoo, ja tilanne on 3–3. Suora lähetys Tampereelta alkaa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #SMliiga, #Tappara
Miesten jääkiekkoliigan mestaruus ratkaistaan tänään, kun Tappara ja KooKoo kohtaavat seitsemännessä finaalissa. Ottelu pelataan Nokia-areenassa kello 18.30. Tappara tavoittelee 21. Mestaruuttaan, kun…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #Jääkiekko
Tappara ja KooKoo kohtaavat ratkaisevassa finaalissa, joka pelataan Nokia-areenalla. Ottelusarja on tasan 3–3, ja mestaruus ratkaistaan keskiviikkona. ISTV välittää tunnelmat suorana sekä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #SMliiga, #Tappara
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.