Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
HJK osoitti vahvuutensa Suomen cupin ottelussa Rovaniemen Palloseuraa vastaan. Ensimmäisen vartin aikana RoPS piti maalinsa puhtaana, mutta HJK:n Emil Leveälahti teki avausmaalin kulmapotkun jälkitilanteesta. Ottelu päättyi HJK:n voittoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
HJK osoitti vahvuutensa Suomen cupin ottelussa Rovaniemen Palloseuraa vastaan. Ensimmäisen vartin aikana RoPS piti maalinsa puhtaana, mutta HJK:n Emil Leveälahti teki avausmaalin kulmapotkun jälkitilanteesta. Ottelu päättyi HJK:n voittoon.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 21:54, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Ilkka-Pohjalainen, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa HJK voitti RoPS:n Suomen cupissa • VPS voitti ÅIFK:n selvästi cupissa • VJS yllätti Jaron Suomen Cupissa.
HJK voitti RoPS:n ottelussa
HJK pelasi hyvin Rovaniemen Palloseuraa vastaan Suomen cupissa. RoPS piti ensin maalinsa puhtaana, mutta HJK:n Emil Leveälahti teki maalin kulmapotkun jälkeen. HJK:n voitto oli selvä.
HJK osoitti vahvuutensa Suomen cupin ottelussa Rovaniemen Palloseuraa vastaan. Ensimmäisen vartin aikana RoPS piti maalinsa puhtaana, mutta HJK:n Emil Leveälahti teki avausmaalin kulmapotkun jälkitilanteesta. Ottelu päättyi HJK:n voittoon.
Vaasan Palloseura voitti ÅIFK:n Suomen cupin ottelussa 7-0. Voitto varmisti VPS:lle paikan kuudennelle kierrokselle, jossa vastaan asettuu FC Haka. Haka on viime kauden päätteeksi liigasta pudonnut joukkue.
Vantaan jalkapalloseura VJS voitti FF Jaron 5–3 Suomen Cupin ottelussa. VJS johti ottelua puoliajalla 2–0 ja lisäsi etumatkaansa toisella jaksolla. Jaro onnistui kaventamaan, mutta VJS varmisti voittonsa loppuhetkillä.
Turun Palloseura voitti Hämeenlinnan Jalkapalloseuran 3–0 Suomen cupin viidennellä kierroksella. Ottelu pelattiin TPS:n kotikentällä Kupittaalla. HJS:n cup-taival päättyi näin ollen turkulaisten voittoon.
Turun Palloseura eteni Suomen cupin 16 parhaan joukkoon voitollaan keskiviikkona. Joukkueen vahva kevätvire on ollut huomattava, ja se on saanut kannattajiltaan paljon kiitosta. Seuraava vastus on kuitenkin haastava.
TPS saavutti ensimmäisen voittonsa HJK:sta yli kymmeneen vuoteen, mikä vahvisti joukkueen satumaista alkukautta. Vaikka turkulaiset kohtasivat vaikeuksia ottelussa, he pystyivät pitämään pintansa…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #TPS, #HJK
Rovaniemen Palloseuran Simo Roiha valmistautuu innokkaasti Suomen cupin otteluun Helsingin Jalkapalloklubia vastaan. Roiha, joukkueen vanhin pelaaja, uskoo kotinurmen tarjoavan heille edun. Hän…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #RoPS, #HJK
Rovaniemen Palloseura ja HJK ovat julkaisseet avauskokoonpanonsa illan otteluun. RoPS pelaa todennäköisesti 4–4–2 -muodostelmalla, eikä kokoonpanossa ole suuria yllätyksiä. HJK:lla on mukana…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #RoPS, #HJK
FC Inter eteni Suomen Cupin viidennellä kierroksella murskaavalla 8–0 voitolla Herculesista. Inter johti ottelua jo tauolla 3–0, ja toisella puoliajalla joukkue lisäsi…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #SuomenCup
Miesten liigassa pelattiin useita otteluita, joissa Inter voitti Jaron 2–0 ja VPS pelasi Gnistanin kanssa 1–1. Liigassa Inter johtaa sarjaa neljällä voitolla…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #VPS
HJK:n ja TPS:n välinen jalkapallo-ottelu keskeytettiin kahdesti vieraskannattajien soihdutuksen vuoksi. TPS:n toimitusjohtaja Rasmus Holma kertoi, että kolmatta keskeytystä ei olisi tullut, jos…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #TPS, #HJK
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.