Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Filippiiniläinen ZEN Esports -joukkue on saanut pitkät pelikieltoja PUBG Mobile -kilpailuista. Joukkueen pelaajat saivat pelikiellon vuoden 2027 loppuun asti, ja heitä syytetään kilpailun manipuloinnista. ZEN Esports diskattiin myös turnauksesta, jossa tilanne tapahtui.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Filippiiniläinen ZEN Esports -joukkue on saanut pitkät pelikieltoja PUBG Mobile -kilpailuista. Joukkueen pelaajat saivat pelikiellon vuoden 2027 loppuun asti, ja heitä syytetään kilpailun manipuloinnista. ZEN Esports diskattiin myös turnauksesta, jossa tilanne tapahtui.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 20:47, pääluokka IT.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Filippiiniläisjoukkue sai rajuja pelikieltoja.
ZEN Esports sai pitkät pelikielot
Filippiiniläinen ZEN Esports -joukkue on saanut pelikieltoja PUBG Mobile -kilpailuista. Joukkueen pelaajat eivät saa pelata kilpailuissa vuoden 2027 loppuun asti. Heitä syytetään kilpailun manipuloinnista. Joukkue diskattiin myös turnauksesta, jossa tilanne tapahtui.
Filippiiniläinen ZEN Esports -joukkue on saanut pitkät pelikieltoja PUBG Mobile -kilpailuista. Joukkueen pelaajat saivat pelikiellon vuoden 2027 loppuun asti, ja heitä syytetään kilpailun manipuloinnista. ZEN Esports diskattiin myös…
Elisan ja MTV:n välinen riita uhkaa katkaista maksulliset kanavat. MTV:n liiketoimintajohtaja Sami Aalto vahvistaa, että kanavat katkeavat kahdessa vaiheessa sopimusteknisten syiden vuoksi.…
IT
Yango-taksisovelluksen käyttäjien henkilötietojen siirroista Venäjälle on määrätty 100 miljoonan euron seuraamusmaksu. Ratkaisu tehtiin Hollannin, Suomen ja Norjan tietosuojaviranomaisten yhteistyönä, koska yritys ei…
IT
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtoriin kohdistunut tietomurto on vaikuttanut myös Puolustusvoimiin ja presidentin kansliaan. Tietomurrossa on voinut vaarantua noin 50 000 käyttäjätietoa,…
IT
Saudi-Arabiassa järjestettävä Esports Nations Cup on herättänyt suurta keskustelua. Erityisesti maan Esports Foundationin yritys vaikuttaa Etelä-Korean maajoukkuevalintoihin on aiheuttanut raivoa. Etelä-Korean esports-liitto…
IT • jaetut avainsanat: #Esports
Spotify-musiikkipalvelussa on tällä hetkellä ongelmia, jotka vaikuttavat käyttäjiin. Downdetectorin mukaan häiriöistä on raportoitu laajasti, ja Spotify on vahvistanut tietävänsä ongelmista ja tutkivansa…
IT
N ja Elisan toimitusjohtajat kiistelivät suorassa lähetyksessä jakelusopimuksesta, joka uhkaa MTV:n kanavien näkyvyyttä Elisan verkossa. MTV on irtisanonut sopimukset, ja Elisa on…
IT
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.