Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Emil Wikströmin ateljeeluola Visavuori tuhoutui tulipalossa 13. elokuuta 1896. Tuli syttyi keittiössä, ja huvilan sisällä olleet työt ja irtaimisto paloivat hetkessä. Wikström ehti pelastaa vain muutaman esineen ja vakuutuspaperit.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Emil Wikströmin ateljeeluola Visavuori tuhoutui tulipalossa 13. elokuuta 1896. Tuli syttyi keittiössä, ja huvilan sisällä olleet työt ja irtaimisto paloivat hetkessä. Wikström ehti pelastaa vain muutaman esineen ja vakuutuspaperit.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 20:20, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tuli tuhosi Emil Wikströmin huvilan.
Tuli tuhosi huvilan
Emil Wikströmin huvilassa syttyi tuli 13. elokuuta 1896. Tuli alkoi keittiöstä ja tuhosi koko ateljeen nopeasti. Wikström ehti pelastaa vain muutaman esineen. Hän kirjoitti ystävälleen, että nyt hän on puhdas kaikesta menneisyydestä.
Emil Wikströmin ateljeeluola Visavuori tuhoutui tulipalossa 13. elokuuta 1896. Tuli syttyi keittiössä, ja huvilan sisällä olleet työt ja irtaimisto paloivat hetkessä. Wikström ehti pelastaa vain muutaman esineen ja…
Suomi on edennyt Euroviisujen finaaliin, kun Linda Lampenius ja Pete Parkkonen selvittivät tiistain semifinaalista jatkoon kappaleellaan Liekinheitin. Kaksikon saapuminen mediatilaan herätti suurta…
Kulttuuri
Raision Tiedonpuiston koulu sai lahjoituksena 100 000 euron arvoisen taideteoksen kuvanveistäjä Kirsi Kaulaselta. Teos, nimeltään Tiedonpuu, on suunniteltu ruokkimaan lasten mielikuvitusta ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Kuokkalan sillan vanhat graffitit uusitaan avaruusteemaisilla maalauksilla. Taiteesta vastaa viisi nuorta taiteilijaa, jotka aloittivat työnsä viime viikolla. Uudistus on osa Graffiti taiteena…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Kultarannan kesänäyttely avautuu kesäkuussa ja tuo esille veistoksia teräksestä ja keramiikasta. Näyttely järjestetään tasavallan presidentin kesävirka-asunnon puutarhassa. Taiteilijat ja teokset on nyt…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Kirsti Paakkasen korukokoelma tulee huutokauppaan, ja sen helmi on taideasiantuntijan mukaan timanttikaulakoru. Kokoelmaan kuuluu myös Jukka Rintalan suunnittelemia koruja. Huutokaupan lähtöhinta timanttikaulakorulle…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Amos Rexissä avautuu uusi näyttely, jossa katsojat voivat istua wc-pöntöllä ja katsella lyhytelokuvaa. Generation 2026 -näyttely esittelee nuorten taiteilijoiden teoksia, jotka käsittelevät…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.