Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kaksi suomalaista sotilasta, jotka kaatuivat jatkosodassa, haudataan kotimaahan 17. toukokuuta. Sotilaat on löydetty Venäjältä ja heille on ollut hautakivet valmiina vuosikymmeniä. Toinen heistä, Matti Olavi Kovalainen, kaatui Aunuksessa kesäkuussa 1944.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kaksi suomalaista sotilasta, jotka kaatuivat jatkosodassa, haudataan kotimaahan 17. toukokuuta. Sotilaat on löydetty Venäjältä ja heille on ollut hautakivet valmiina vuosikymmeniä. Toinen heistä, Matti Olavi Kovalainen, kaatui Aunuksessa kesäkuussa 1944.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 20:15, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi sotilasta haudataan Suomeen.
Kaksi sotilasta haudataan Suomeen
Kaksi suomalaista sotilasta haudataan Suomeen 17. toukokuuta. He ovat kaatuneet jatkosodassa ja heidän jäänteensä on löydetty Venäjältä. Hautakivet ovat odottaneet heitä vuosikymmeniä. Toinen sotilas on Matti Olavi Kovalainen, joka kaatui Aunuksessa vuonna 1944.
Kaksi suomalaista sotilasta, jotka kaatuivat jatkosodassa, haudataan kotimaahan 17. toukokuuta. Sotilaat on löydetty Venäjältä ja heille on ollut hautakivet valmiina vuosikymmeniä. Toinen heistä, Matti Olavi Kovalainen, kaatui Aunuksessa…
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Lappeenrannassa omakotitalon lipputangossa nostettiin hakaristilippu tiistaina. Lipun nostanut Aleksi Lehto myöntää olevansa kansallissosialisti ja uhkaili rikosilmoituksella haastattelun aikana. Poliisi tutkii tapausta kiihottamisena…
Kotimaa
Levillä sijaitseva ravintola syttyi tuleen tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Pelastuslaitos sai hälytyksen noin puoli yhdeltä yöllä, mutta ravintolassa ei ollut asiakkaita…
Kotimaa
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat Anttila Neeri, Käyrä Saku, Lahnalahti Niklas, Lahtinen Maiju, Mattila Saaga, Mäkiaho Marissa, Sahla…
Kotimaa
Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.
Kotimaa
Lappeenrannassa sijaitsevalta pihalta poistettiin hakaristilippu, joka herätti huolta paikallisissa asukkaissa. Poliisi sai useita ilmoituksia lipusta ja on kirjannut asiasta rikosilmoituksen. Tapauksen mahdollinen…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.