Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan yli 800 droonilla

Aihesivu: Venäjä hyökkäsi Ukrainaan yli 800 droonilla

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti, että Venäjä on hyökännyt Ukrainaan yli 800 droonilla. Hyökkäyksessä on kuollut ainakin kuusi ihmistä eri puolilla maata. Zelenskyi kuvasi iskua yhdeksi laajimmista ja pitkäkestoisimmista Venäjän hyökkäyksistä Ukrainaa vastaan.

  • 7 juttua
  • 7 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 13.5.2026 klo 22:51
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti, että Venäjä on hyökännyt Ukrainaan yli 800 droonilla. Hyökkäyksessä on kuollut ainakin kuusi ihmistä eri puolilla maata. Zelenskyi kuvasi iskua yhdeksi laajimmista ja pitkäkestoisimmista Venäjän hyökkäyksistä Ukrainaa vastaan.

Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 22:51, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat, Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjä hyökkäsi Ukrainaan yli 800 droonilla • Venäjä hyökkäsi Ukrainaan sadoilla drooneilla • Venäjä hyökkäsi Ukrainaan yli 800 droonilla.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 13.5.2026 klo 22:51.
  • Koosteessa on nyt 7 juttua 7 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ukraina, #Zelenskyi, #Venäjä.

Selkokielinen yhteenveto

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan drooneilla

Venäjä on hyökännyt Ukrainaan yli 800 droonilla. Presidentti Zelenskyi kertoi, että iskuissa on kuollut kuusi ihmistä. Hyökkäys on yksi suurimmista Venäjän iskuista. Uusia drooneja tulee edelleen Ukrainaan.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.