Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valtioneuvosto myönsi antennitelevision verkkotoimiluvat Digitalle ja Elisalle. Toimiluvat astuvat voimaan tammikuussa 2027 ja ovat voimassa kymmenen vuotta. Valtakunnallisten kanavanippujen määrä vähenee viidestä kolmeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valtioneuvosto myönsi antennitelevision verkkotoimiluvat Digitalle ja Elisalle. Toimiluvat astuvat voimaan tammikuussa 2027 ja ovat voimassa kymmenen vuotta. Valtakunnallisten kanavanippujen määrä vähenee viidestä kolmeen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 17:55, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elisa sai Pohjanmaan tv-kanavat.
Elisa sai tv-kanavat Pohjanmaalta
Valtioneuvosto antoi toimiluvat antennitelevisioon. Elisa sai toimiluvan Pohjanmaan alueelle. Digita sai toimiluvat valtakunnallisiin kanavanippuihin. Toimiluvat alkavat tammikuussa 2027 ja ovat voimassa kymmenen vuotta.
Valtioneuvosto myönsi antennitelevision verkkotoimiluvat Digitalle ja Elisalle. Toimiluvat astuvat voimaan tammikuussa 2027 ja ovat voimassa kymmenen vuotta. Valtakunnallisten kanavanippujen määrä vähenee viidestä kolmeen.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Lappeenrannassa omakotitalon lipputangossa nostettiin hakaristilippu tiistaina. Lipun nostanut Aleksi Lehto myöntää olevansa kansallissosialisti ja uhkaili rikosilmoituksella haastattelun aikana. Poliisi tutkii tapausta kiihottamisena…
Kotimaa
Levillä sijaitseva ravintola syttyi tuleen tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Pelastuslaitos sai hälytyksen noin puoli yhdeltä yöllä, mutta ravintolassa ei ollut asiakkaita…
Kotimaa
N suorat lähetykset eivät ole enää saatavilla sadoilla tuhansilla Elisan asiakkaille, koska MTV ja Elisa eivät ole päässeet sopimukseen. Elisa tarjoaa kuitenkin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Elisa
N uutisankkuri Pirkko Arstila menettää kanavat Elisan kaapeli-tv:stä. Muutos yllättää monia suomalaisia ja vaikuttaa jopa 800 000 kotitalouteen. MTV irtisanoi jakelusopimuksensa Elisan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Elisa
Traficom ilmoittaa, että Elisan kaapeli-tv:stä voi katketa MTV:n kanavat sopimuskiistan vuoksi. Tämä vaikuttaa satoihin tuhansiin kotitalouksiin, mutta jääkiekon MM-kisojen lähetysvelvollisuus täyttyy silti,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Elisa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.