Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kauppakeskus Lippulaivan liukuportaisiin ilmestyi kyltti, jossa väitettiin varaosien olevan jumissa Hormuzinsalmessa. Keskuspäällikkö vahvisti, että kyseessä oli huumori. Todellisuudessa varaosat ovat Ruotsissa ja toimitusaika on pitkä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kauppakeskus Lippulaivan liukuportaisiin ilmestyi kyltti, jossa väitettiin varaosien olevan jumissa Hormuzinsalmessa. Keskuspäällikkö vahvisti, että kyseessä oli huumori. Todellisuudessa varaosat ovat Ruotsissa ja toimitusaika on pitkä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 15:58, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Liukuportaiden varaosat jumissa Hormuzinsalmessa.
Liukuportaiden varaosat ovat jumissa
Kauppakeskus Lippulaivan liukuportaissa oli kyltti, jossa sanottiin varaosien olevan jumissa Hormuzinsalmessa. Tämä oli kuitenkin vitsi. Liukuportaiden käyttökatko johtuu oikeasti pitkästä toimitusajasta. Varaosat ovat Ruotsissa, eivät Hormuzinsalmessa.
Kauppakeskus Lippulaivan liukuportaisiin ilmestyi kyltti, jossa väitettiin varaosien olevan jumissa Hormuzinsalmessa. Keskuspäällikkö vahvisti, että kyseessä oli huumori. Todellisuudessa varaosat ovat Ruotsissa ja toimitusaika on pitkä.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Lappeenrannassa omakotitalon lipputangossa nostettiin hakaristilippu tiistaina. Lipun nostanut Aleksi Lehto myöntää olevansa kansallissosialisti ja uhkaili rikosilmoituksella haastattelun aikana. Poliisi tutkii tapausta kiihottamisena…
Kotimaa
Levillä sijaitseva ravintola syttyi tuleen tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Pelastuslaitos sai hälytyksen noin puoli yhdeltä yöllä, mutta ravintolassa ei ollut asiakkaita…
Kotimaa
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat Anttila Neeri, Käyrä Saku, Lahnalahti Niklas, Lahtinen Maiju, Mattila Saaga, Mäkiaho Marissa, Sahla…
Kotimaa
Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.
Kotimaa
Ylioppilastutkintolautakunta julkaisi tänään väärät pisterajat ylioppilaskirjoitusten tuloksista. Verkkosivuille ilmestyi hetken aikaa syksyn 2025 pisterajat kevään 2026 sijaan, mutta oikeat tiedot julkaistiin kello…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.