Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat harjoitteli ensimmäistä kertaa Zürichissä ennen perjantaina alkavia MM-kisoja. Harjoituksissa oli mukana koko joukkue, mukaan lukien NHL-vahvistukset. Joukkueen kokoonpanoon kuuluu useita tunnettuja pelaajia, kuten Aleksander Barkov ja Teuvo Teräväinen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat harjoitteli ensimmäistä kertaa Zürichissä ennen perjantaina alkavia MM-kisoja. Harjoituksissa oli mukana koko joukkue, mukaan lukien NHL-vahvistukset. Joukkueen kokoonpanoon kuuluu useita tunnettuja pelaajia, kuten Aleksander Barkov ja Teuvo Teräväinen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 15:48, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat valmistelee MM-kisoja Zürichissä • Leijonat harjoittelee ennen MM-kisoja.
Leijonat harjoittelee MM-kisoja varten
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat harjoitteli Zürichissä. Harjoituksessa oli mukana koko joukkue. Mukana olivat myös NHL-pelaajat. Joukkueessa on monia tunnettuja pelaajia, kuten Aleksander Barkov.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat harjoitteli ensimmäistä kertaa Zürichissä ennen perjantaina alkavia MM-kisoja. Harjoituksissa oli mukana koko joukkue, mukaan lukien NHL-vahvistukset. Joukkueen kokoonpanoon kuuluu useita tunnettuja pelaajia, kuten Aleksander Barkov…
Suomi valmistautuu jääkiekon MM-kisoihin, jotka alkavat perjantaina. Leijonat harjoitteli ensimmäistä kertaa Sveitsissä, ja kaikki NHL-vahvistukset olivat mukana. Joukkueen kokoonpano on nyt vahvistunut.
Veikkauksen mukaan Suomen jääkiekkomaajoukkueella on 58 prosentin todennäköisyys saavuttaa mitali ja 17,5 prosentin mahdollisuus voittaa maailmanmestaruus. Kanada on suurin suosikki mestariksi 48…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Sidney Crosby on liittynyt Kanadan jääkiekon miesten MM-joukkueeseen. Hän tuo mukanaan valtavaa kokemusta ja taitoa, sillä hän on voittanut urallaan useita mestaruuksia.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Leijonien jääkiekkomaajoukkueen asiantuntija Topi Nättinen arvioi, että minimivaatimus MM-kisoissa on päästä välieriin. Kapteeni Aleksander Barkovilla on keskeinen rooli joukkueessa, ja Jesse Puljujärveltä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #AleksanderBarkov
Aleksander Barkov, Suomen jääkiekkomaajoukkueen kapteeni, palasi jääkiekon pariin MM-kisoja varten. Hän ilmoitti olevansa valmis kisoihin, vaikka ei ollut pelannut pitkään aikaan. Viime…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #AleksanderBarkov, #Jääkiekko
Sveitsi on nimennyt joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin, jotka pelataan kotimaassa. Joukkue tavoittelee historiallista mestaruutta, ja se koostuu pääasiassa maan oman pääsarjan pelaajista. Kotikenttä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Suomi on julkaissut MM-joukkueensa, joka herättää suurta luottamusta kultamahdollisuuksiin. Leijonat voitti Ruotsin EHT-turnauksen päätösottelussa selvästi 5–1. NHL-toimittaja Aki-Petteri Pulkkinen uskoo, että Leijonilla…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.