Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Donald Trump vierailee Kiinassa tapaamassa Xi Jinpingiä. Alun perin tapaamisen oli määrä tapahtua aikaisemmin, mutta Trumpin aikataulu muuttui. Kiina on vahvistanut asemaansa Yhdysvaltojen aiheuttaman kaaoksen keskellä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Donald Trump vierailee Kiinassa tapaamassa Xi Jinpingiä. Alun perin tapaamisen oli määrä tapahtua aikaisemmin, mutta Trumpin aikataulu muuttui. Kiina on vahvistanut asemaansa Yhdysvaltojen aiheuttaman kaaoksen keskellä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 17:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump tapaa Kiinan Xi Jinpingin Pekingissä • Trump ja Xi tapaavat Pekingissä.
Trump tapaa Xi Jinpingin Kiinassa
Donald Trump on Kiinassa tapaamassa Xi Jinpingiä. Tapaamisen piti tapahtua aiemmin, mutta Trumpin aikataulu muuttui. Kiina on nyt vahvempi Yhdysvaltojen kaaoksen vuoksi.
Donald Trump vierailee Kiinassa tapaamassa Xi Jinpingiä. Alun perin tapaamisen oli määrä tapahtua aikaisemmin, mutta Trumpin aikataulu muuttui. Kiina on vahvistanut asemaansa Yhdysvaltojen aiheuttaman kaaoksen keskellä.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ja Kiinan presidentti Xi Jinping tapaavat torstaina Pekingissä. Kokoukselta ei odoteta suuria läpimurtoja, vaan se keskittyy hallitun välirauhan ylläpitämiseen. Erityisesti Taiwanin kysymys on herkkä…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump aloittaa tänään kolmipäiväisen valtiovierailun Kiinaan. Vierailu on ensimmäinen lähes kymmeneen vuoteen, ja Trump aikoo pyytää Kiinan presidentti Xi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #XiJinping
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump suuntaa Kiinaan tapaamaan presidentti Xi Jinpingiä. Mukana matkassa ovat miljardööri Elon Musk ja Nvidian toimitusjohtaja Jensen Huang. Tapaamisen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #XiJinping
Kiinan ja Yhdysvaltain valtuuskunnat ovat aloittaneet kauppaneuvottelut Etelä-Koreassa. Neuvotteluissa saatetaan viimeistellä lausuntoja tulevaa tapaamista varten, jossa ovat mukana presidentit Donald Trump ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #XiJinping
Presidentti Donald Trump haluaa Kiinan avautuvan yhdysvaltalaisyrityksille. Hän keskustelee asiasta Kiinan presidentti Xi Jinpingin kanssa Pekingissä. Neuvotteluissa käsitellään myös kaupallista yhteistyötä ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #XiJinping
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump aloittaa tänään kolmipäiväisen valtiovierailun Kiinaan. Hän aikoo keskustella Kiinan presidentin Xi Jinpingin kanssa yhdysvaltalaisyritysten pääsystä Kiinan markkinoille. Vierailu…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #XiJinping
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on saapunut Kiinaan kolmipäiväiselle valtiovierailulle. Saapumisen aikana Pekingin lentokentällä oli suuri vastaanottajajoukko, joka juhli musiikin tahdissa. Trump aikoo…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Peking
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.