Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukrainalainen meridrooni räjähti perjantaina Romanian Constanțan satamassa. Keskustanuoret ja keskustaopiskelijat ovat julkaisseet kannanoton, jossa he vetoavat puoluejohtoon, ettei…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Japanilainen Calbee muuttaa sipsipussien värit mustavalkoisiksi raaka-ainepulan vuoksi. Muutos johtuu Iranin sodasta, joka on aiheuttanut naftan epävakaata tarjontaa. Suomessa vastaavaa muutosta ei ole odotettavissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Japanilainen Calbee muuttaa sipsipussien värit mustavalkoisiksi raaka-ainepulan vuoksi. Muutos johtuu Iranin sodasta, joka on aiheuttanut naftan epävakaata tarjontaa. Suomessa vastaavaa muutosta ei ole odotettavissa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 14:56, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sipsipussit muuttuvat mustavalkoisiksi maailmalla • Sipsipussit muuttuvat mustavalkoisiksi maailmalla.
Sipsipussit muuttuvat mustavalkoisiksi
Japanilainen yritys Calbee muuttaa sipsipussien värit mustavalkoisiksi. Tämä johtuu raaka-ainepulasta, joka on seurausta Iranin sodasta. Calbee käyttää naftaa pakkausmateriaaleissaan. Suomessa ei ole odotettavissa samanlaista muutosta.
Japanilainen Calbee muuttaa sipsipussien värit mustavalkoisiksi raaka-ainepulan vuoksi. Muutos johtuu Iranin sodasta, joka on aiheuttanut naftan epävakaata tarjontaa. Suomessa vastaavaa muutosta ei ole odotettavissa.
Japanilainen Calbee muuttaa sipsipussinsa mustavalkoisiksi raaka-ainepulan vuoksi. Muutos johtuu Iranin sodasta, joka on vaikuttanut naftan saatavuuteen. Suomessa värikkäät sipsipussit säilyvät ennallaan, ainakin toistaiseksi.
Metsä Wood on aloittanut muutosneuvottelut, jotka voivat johtaa enintään 100 henkilön irtisanomiseen tai työkuvan muutokseen. Neuvottelut koskevat henkilöstöä Suomessa ja Virossa, ja…
Talous
Korkein hallinto-oikeus on hylännyt Woltin ruokalähettien verotusta koskevan valituksen. Valitus liittyi siihen, että lähettikumppanin tuloja pidettiin palkkana, josta Woltin tulee maksaa ennakonpidätys.…
Talous
Kuluttajahintojen inflaatio nousi huhtikuussa 1,5 prosenttiin. Hintojen nousu on ollut tasaista alkuvuoden aikana, ja tammikuussa inflaatio oli vielä nollan tuntumassa. Dieselin litrahinta…
Talous
Väestöliitto on esittänyt Vauvarahaston perustamista, jonka avulla halutaan helpottaa ensimmäisen lapsen saamista Suomessa. Ehdotuksessa valtio tarjoaisi jokaiselle syntyvälle lapselle 5 000 euron…
Talous
MTV on irtisanonut jakelusopimuksen Elisan kanssa, mikä johtaa kanavien katoamiseen Elisan palveluista 13.5. Tämä tarkoittaa, että satojatuhansia suomalaisia ei pääse näkemään ilmaisia…
Talous
Kilpailu- ja kuluttajaviraston selvitys paljastaa, että Teboilien sulkeminen on nostanut bensan ja dieselin hintoja 2–3 sentillä. Teboililla oli merkittävä markkinaosuus, ja sen…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.