Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…


Halla-aho puhui Räsäsen rattijuopumuksesta

Aihesivu: Halla-aho puhui Räsäsen rattijuopumuksesta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho kommentoi kansanedustaja Joona Räsäsen rattijuopumustapausta. Halla-aho kehui Räsästä siitä, että tämä myönsi virheensä ja oppi siitä. Hän korosti, että rattijuopumus on vaarallista ja että oikeuslaitos käsittelee tällaiset tapaukset.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 13.5.2026 klo 13:52
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho kommentoi kansanedustaja Joona Räsäsen rattijuopumustapausta. Halla-aho kehui Räsästä siitä, että tämä myönsi virheensä ja oppi siitä. Hän korosti, että rattijuopumus on vaarallista ja että oikeuslaitos käsittelee tällaiset tapaukset.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 13:52, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Halla-aho puhui Räsäsen rattijuopumuksesta • Halla-aho kommentoi Räsäsen rattijuopumusta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 13.5.2026 klo 13:52.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Rattijuopumus, #JussiHalla-aho, #JoonaRäsänen.

Selkokielinen yhteenveto

Halla-aho puhui Räsäsen rattijuopumuksesta

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho puhui kansanedustaja Joona Räsäsen rattijuopumuksesta. Halla-aho sanoi, että Räsänen ymmärtää virheensä. Hän myös muistutti, että rattijuopumus on vaarallista. Oikeuslaitos käsittelee tällaiset asiat, ei eduskunta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa.  Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.