Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


KHO hylkäsi Woltin valituksen verotuksesta

Aihesivu: KHO hylkäsi Woltin valituksen verotuksesta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Korkein hallinto-oikeus on hylännyt Woltin valituksen, joka koski lähettikumppaneiden verotusta. KHO:n päätöksen mukaan tulot tulee käsitellä palkkatuloina, joista Woltin on toimitettava ennakonpidätys. Wolt ilmoittaa tarkastelevansa päätöksen sisältöä ja noudattavansa lakia.

  • 7 juttua
  • 6 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 13.5.2026 klo 15:42
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Korkein hallinto-oikeus on hylännyt Woltin valituksen, joka koski lähettikumppaneiden verotusta. KHO:n päätöksen mukaan tulot tulee käsitellä palkkatuloina, joista Woltin on toimitettava ennakonpidätys. Wolt ilmoittaa tarkastelevansa päätöksen sisältöä ja noudattavansa lakia.

Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 15:42, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Kauppalehti, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa KHO hylkäsi Woltin valituksen verotuksesta • KHO hylkäsi Woltin valituksen • KHO hylkäsi Woltin valituksen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 13.5.2026 klo 15:42.
  • Koosteessa on nyt 7 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #KHO, #Wolt, #Verotus.

Selkokielinen yhteenveto

KHO hylkäsi Woltin valituksen

Korkein hallinto-oikeus on hylännyt Woltin valituksen verotuksesta. Woltin lähettikumppaneiden tulot pitää käsitellä palkkatuloina. Woltin on toimitettava ennakonpidätys näistä tuloista. Wolt aikoo noudattaa päätöstä ja tarkistaa sen sisältöä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.