Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta Turun keskustassa keskiviikkona ennen kello yhtätoista. Pelastusajoneuvot saapuivat nopeasti paikalle ja tukkivat Humalistonkadun. Tilanteesta ei raportoitu henkilövahinkoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta Turun keskustassa keskiviikkona ennen kello yhtätoista. Pelastusajoneuvot saapuivat nopeasti paikalle ja tukkivat Humalistonkadun. Tilanteesta ei raportoitu henkilövahinkoja.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 11:18, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Palohälytys Turun keskustassa keskiviikkona.
Palohälytys Turussa keskiviikkona
Turun keskustassa oli palohälytys keskiviikkona. Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta ennen kello yhtätoista. Pelastajat saapuivat nopeasti paikalle. Humalistonkatu oli hetkellisesti tukossa.
Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta Turun keskustassa keskiviikkona ennen kello yhtätoista. Pelastusajoneuvot saapuivat nopeasti paikalle ja tukkivat Humalistonkadun. Tilanteesta ei raportoitu henkilövahinkoja.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Lappeenrannassa omakotitalon lipputangossa nostettiin hakaristilippu tiistaina. Lipun nostanut Aleksi Lehto myöntää olevansa kansallissosialisti ja uhkaili rikosilmoituksella haastattelun aikana. Poliisi tutkii tapausta kiihottamisena…
Kotimaa
Joutsassa syttyi yöllä aittarakennuspalon, jonka syttymissyytä ei tiedetä. Palon aikana rakennuksessa nukkunut henkilö heräsi palovaroittimeen ja pääsi ulos ilman vammoja. Palo rajoittui…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Turkulainen nainen osti asunnon Telakkarannasta maisemien vuoksi, mutta riita ikkunoista syntyi oikeudessa. Rakennusyhtiöt puolustautuivat väittämällä, että myyntiesitteissä käytettiin taiteilijan näkemystä. Tämä johti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Turku
Jyväskylässä kerrostaloasunnossa syttyi palo, kun mikroaaltouuni kärähti. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan nopeasti, eikä henkilövahinkoja raportoitu. Asukkaat evakuoitiin turvallisesti.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Turku on päättänyt ottaa käyttöön sakkomaksun varhaiskasvatuksessa. Maksu peritään, jos lapsen poissaoloista ei ilmoiteta päiväkotiin. Tämä toimenpide on tarkoitettu parantamaan viestintää perheiden…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Turku
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.