Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vaasassa 64-vuotias mies ampuu kiväärillä nuoria kerrostalon parvekkeelta. Hänet vangittiin epäiltynä kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi esitti alun perin viisi tapon yritystä, mutta käräjäoikeus päätyi kahteen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vaasassa 64-vuotias mies ampuu kiväärillä nuoria kerrostalon parvekkeelta. Hänet vangittiin epäiltynä kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi esitti alun perin viisi tapon yritystä, mutta käräjäoikeus päätyi kahteen.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 13:38, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Yle Uutiset, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies ampui nuoria parvekkeelta • Vaasassa vangittiin ammuskellut mies • Mies vangittiin ampumisen vuoksi Vaasassa.
Mies ampui nuoria parvekkeelta
Vaasassa 64-vuotias mies ampui nuoria kiväärillä parvekkeelta. Hänet on vangittu ja häntä epäillään kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi oli alun perin esittänyt viisi tapon yritystä. Käräjäoikeus päätti, että tapauksessa on kyse kahdesta vaarasta.
Vaasassa 64-vuotias mies ampuu kiväärillä nuoria kerrostalon parvekkeelta. Hänet vangittiin epäiltynä kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi esitti alun perin viisi tapon yritystä, mutta käräjäoikeus päätyi kahteen.
Vaasassa on vangittu 60-vuotias mies, joka ampui parvekkeelta kohti entistä saippuatehdasta. Miehen epäillään syyllistyneen kahteen tapon yritykseen. Poliisi suoritti laajan operaation tapahtuma-aikaan, jolloin saippuatehtaalla oli useita ihmisiä.
Vaasassa lauantaina 64-vuotias mies vangittiin ampunut laukauksen kerrostalon parvekkeelta. Häntä epäillään kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi sai ilmoituksen ampumisesta ja suoritti suuren operaation alueella.
Kotkalaismies on vangittu epäiltynä vaimonsa murhasta, joka tapahtui viikonloppuna. Henkirikos tapahtui asunnossa, ja teossa käytettiin teräasetta. Poliisi tutkii tapausta murhana ilman kolmansia osapuolia.
Kotkalaismies on vangittu epäiltynä vaimonsa murhasta, joka tapahtui viikonloppuna. Henkirikos tapahtui asunnossa, ja teossa käytettiin teräasetta. Poliisi tutkii tapausta murhana ja selvittää teon taustoja.
Kotkassa on vangittu 51-vuotias mies epäiltynä puolisonsa murhasta. Rikoksessa käytettiin teräasetta, ja uhri oli keski-ikäinen nainen. Epäillyllä ei ole aikaisempaa rikostaustaa, ja hän on osallistunut kuntapolitiikkaan.
Kaakkois-Suomen poliisi tutkii Kotkassa tapahtunutta henkirikosta murhana. Rikoksesta epäilty on otettu kiinni, ja häntä aiotaan esittää vangittavaksi. Poliisi tiedottaa asiasta lisää esitutkinnan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kotka, #Kymenlaakso
Kotkan Karhuvuoresta on löytynyt keski-ikäinen nainen, jonka epäillään tulleen murhatuksi. Poliisi on pidättänyt miehen, joka oli uhrin parisuhteessa. Miehen vangitsemista valmistellaan ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kotka, #Murha
Poliisi on pidättänyt henkilön, joka epäillään ampuneen laukauksen kerrostalon parvekkeelta Vaasassa. Ampuminen tapahtui lauantai-iltapäivänä, ja kukaan ei loukkaantunut. Poliisi tutkii tapausta ampuma-aserikoksena…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Ampuminen
Vaasassa on vangittu nainen epäiltynä taposta, joka tapahtui marraskuussa 2025. Tapaus tutkittiin aluksi kuolemansyyn selvityksenä, mutta tutkinta on edennyt epäilyksiin. Poliisi jatkaa…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Poliisi
Vaasan Palosaaren parvekeammuskelua tutkitaan tapon yrityksenä. Poliisi on pidättänyt 60-vuotiaan miehen, joka ampui laukauksen kerrostalon parvekkeelta. Alun perin tapausta käsiteltiin ampuma-aserikoksena, mutta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Taponyritys
Kotkassa on vangittu mies, jota epäillään vaimonsa murhasta. Poliisi tutkii tapausta murhana, ja rikoksen tekovälineenä on käytetty teräasetta. Epäillyllä ja uhrilla ei…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kotka, #Murha
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.