Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Miesten jääkiekkoliigan mestaruus ratkaistaan tänään, kun Tappara ja KooKoo kohtaavat seitsemännessä finaalissa. Ottelu pelataan Nokia-areenassa kello 18.30. Tappara tavoittelee 21. Mestaruuttaan, kun taas KooKoo etsii ensimmäistä mestaruuttaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Miesten jääkiekkoliigan mestaruus ratkaistaan tänään, kun Tappara ja KooKoo kohtaavat seitsemännessä finaalissa. Ottelu pelataan Nokia-areenassa kello 18.30. Tappara tavoittelee 21. Mestaruuttaan, kun taas KooKoo etsii ensimmäistä mestaruuttaan.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 12:38, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomen mestaruus ratkeaa jääkiekkofinaalissa • Suomen mestaruus ratkeaa seiskapelissä • Suomen mestaruus ratkeaa Tampereella.
Jääkiekon mestaruus ratkeaa tänään
Miesten jääkiekkoliigan mestaruus ratkeaa tänään. Tappara ja KooKoo pelaavat seitsemännen finaalin. Ottelu alkaa Nokia-areenassa kello 18.30. Tappara haluaa voittaa 21. Mestaruuden. KooKoo puolestaan etsii ensimmäistä mestaruuttaan.
Miesten jääkiekkoliigan mestaruus ratkaistaan tänään, kun Tappara ja KooKoo kohtaavat seitsemännessä finaalissa. Ottelu pelataan Nokia-areenassa kello 18.30. Tappara tavoittelee 21. Mestaruuttaan, kun taas KooKoo etsii ensimmäistä mestaruuttaan.
Jääkiekon SM-liigan finaalisarja päättyy keskiviikkona Tampereella, kun Tappara ja KooKoo kohtaavat seitsemännessä ottelussa. Otteluvoitot ovat tasan 3–3, ja KooKoolla on mahdollisuus voittaa ensimmäinen mestaruus. KooKoon kokoonpanoon tulee muutoksia…
Jääkiekon SM-liigan finaalisarja huipentuu keskiviikkona Tampereella, kun Tappara ja KooKoo kohtaavat seitsemännessä ottelussa. Otteluvoitot ovat tasan 3–3, ja KooKoo tavoittelee ensimmäistä mestaruuttaan. KooKoon kokoonpanossa on muutoksia, kun Santeri…
Suomen jääkiekkoliigassa Tappara ja KooKoo kohtaavat seitsemännessä finaaliottelussa, joka ratkaisee mestaruuden. Tämä on ensimmäinen kerta, kun seiskafinaali pelataan muualla kuin Oulussa. Aiemmin mestaruus on ratkaistu seitsemännessä ottelussa vain…
Tampereen Tappara ja Kouvolan KooKoo kohtaavat jääkiekon Suomen mestaruusottelussa keskiviikkona. Ottelu on erityinen, sillä se on niin sanottu game seven, joka ratkaisee mestaruuden. Tapahtuma järjestetään Tampereen areenalla.
Tappara voitti KooKoon tiukassa ottelussa ja eteni seitsemänteen finaaliin. Christian Heljanko menetti kiekon, mutta Jyrki Jokipakka pelasti tilanteen. Yleisö seurasi jännityksellä ottelun…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
KooKoo-joukkueella on mahdollisuus voittaa jääkiekon SM-mitali keskiviikkona, kun se kohtaa Tapparan seiskafinaalissa. Miska Siikonen, joka täyttää 30 vuotta, siirtää syntymäpäiväjuhlat myöhemmäksi mestaruusottelun…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #SMliiga
Tappara jatkoi finaalisarjaa voittamalla KooKoon 2–1. KooKoon kapteeni Otto Paajanen totesi, että joukkueen esitys oli hyvä, vaikka voitto jäi haaveeksi. KooKoo johti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
Tappara on kääntänyt kuudennen SM-liigan loppuottelun edukseen ja johtaa KooKoota 2–1. Toisessa erässä Joachim Blichfeld teki tasoitusmaalin, joka oli hänen seitsemäs osumansa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
KooKoon valmennus päätti olla haastamatta Tapparan voittomaalia, vaikka tilanteessa saattoi olla paitsio. Liigan urheilujohtaja Jussi Markkanen totesi, että haastosta olisi seurannut rangaistus…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
KooKoo kohtaa SM-liigan seitsemännessä finaalissa merkittäviä loukkaantumisia. Joukkueelta puuttuvat kultakypärä Ville Meskanen sekä puolustajat Ari Gröndahl ja Jesper Ahlroth. Tapparalta on poissa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #SMliiga
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.