Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereen Hervanta on saanut kunnian olla Vuoden kaupunginosa. Valinnassa korostuivat alueen hyvä suunnittelu, palvelut ja yhteisöllisyys. Hervanta on erityisesti opiskelijoiden ja teknologian keskittymä, jossa asuu yli 100 eri kansallisuuden edustajaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereen Hervanta on saanut kunnian olla Vuoden kaupunginosa. Valinnassa korostuivat alueen hyvä suunnittelu, palvelut ja yhteisöllisyys. Hervanta on erityisesti opiskelijoiden ja teknologian keskittymä, jossa asuu yli 100 eri kansallisuuden edustajaa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 10:10, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hervanta on Vuoden kaupunginosa.
Hervanta on Vuoden kaupunginosa
Tampereen Hervanta on valittu Vuoden kaupunginosaksi. Valinnassa huomioitiin alueen hyvät palvelut ja suunnittelu. Hervanta on tärkeä paikka opiskelijoille ja teknologiayrityksille. Siellä asuu monia eri kansallisuuksia.
Tampereen Hervanta on saanut kunnian olla Vuoden kaupunginosa. Valinnassa korostuivat alueen hyvä suunnittelu, palvelut ja yhteisöllisyys. Hervanta on erityisesti opiskelijoiden ja teknologian keskittymä, jossa asuu yli 100 eri…
Suomen Kotiseutuliitto on valinnut Tampereen Hervannan vuoden kaupunginosaksi. Hervanta on saanut tunnustuksen erityisesti hyvin suunnitellusta infrastruktuuristaan ja yhteisöllisyydestään. Kaupunginosa tarjoaa monipuolisia palveluja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Hervanta, #Tampere
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Lappeenrannassa omakotitalon lipputangossa nostettiin hakaristilippu tiistaina. Lipun nostanut Aleksi Lehto myöntää olevansa kansallissosialisti ja uhkaili rikosilmoituksella haastattelun aikana. Poliisi tutkii tapausta kiihottamisena…
Kotimaa
Tampereen Keskustorin suihkukaivon suojakupu pysyy paikallaan tulevien juhlien vuoksi. Kaupunki haluaa varmistaa suihkukaivon turvallisuuden ja kunnon. Päätös herättää keskustelua kaupunkilaisten keskuudessa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tampere
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat Anttila Neeri, Käyrä Saku, Lahnalahti Niklas, Lahtinen Maiju, Mattila Saaga, Mäkiaho Marissa, Sahla…
Kotimaa
Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.