Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Norjan kruununprinsessa Mette-Marit on joutunut sairaalaan, ja Suomen hallitus on päättänyt pitää itärajan suljettuna. Norjan kruununprinsessa Mette-Marit on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
PWHL:n finaaleissa kohtaavat Montreal Victoire ja Ottawa Charger. Montreal eteni finaaliin voittamalla Minnesota Frostin ratkaisevassa ottelussa. Ottawa puolestaan voitti Boston Fleetin ja tavoittelee mestaruutta suomalaispelaajien kanssa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
PWHL:n finaaleissa kohtaavat Montreal Victoire ja Ottawa Charger. Montreal eteni finaaliin voittamalla Minnesota Frostin ratkaisevassa ottelussa. Ottawa puolestaan voitti Boston Fleetin ja tavoittelee mestaruutta suomalaispelaajien kanssa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 09:54, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa PWHL:n finaalissa suomalaisväriä • PWHL:n finaaleissa kohtaavat Montreal ja Ottawa • PWHL:n finaaleissa suomalaisväriä.
PWHL:n finaalissa pelaavat suomalaiset
PWHL:n finaaleissa pelaavat Montreal Victoire ja Ottawa Charger. Montreal voitti Minnesota Frostin ja pääsi finaaliin. Ottawa voitti Boston Fleetin. Joukkueissa pelaa suomalaisia, kuten Ronja Savolainen ja Sanni Ahola. Finaalit alkavat perjantaina.
PWHL:n finaaleissa kohtaavat Montreal Victoire ja Ottawa Charger. Montreal eteni finaaliin voittamalla Minnesota Frostin ratkaisevassa ottelussa. Ottawa puolestaan voitti Boston Fleetin ja tavoittelee mestaruutta suomalaispelaajien kanssa.
Pohjois-Amerikan naisten jääkiekkoliiga PWHL:n finaalissa pelaavat Montreal Victoire ja Ottawa Charger. Montreal varmisti paikan finaalissa voittamalla Minnesota Frostin 2–1, kun taas Ottawa eteni kukistamalla Boston Fleetin 3–1. Finaalisarja…
PWHL:n finaaleissa kohtaavat Montreal Victoire ja Ottawa Charger. Montreal eteni finaaliin voittamalla Minnesota Frostin 2–1, ja Ottawa puolestaan kukisti Boston Fleetin 3–1. Finaalisarja alkaa perjantain vastaisena yönä.
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL:n mestaruuden Kitchener Rangersin valmentajana. Rangers voitti finaalisarjan puhtaasti 4–0 ja varmisti samalla paikan Memorial Cupissa. Ahokas…
Jääkiekko
Konsta Helenius esitti erinomaisia otteita ensimmäisessä NHL:n pudotuspelissään, kun Buffalo Sabres voitti Montreal Canadiensin 3–2. Helenius, joka pelasi uransa kymmenennen ottelun, oli…
Jääkiekko
Colorado Avalanche voitti Minnesota Wildin jääkiekon NHL-pudotuspelien toisella kierroksella. Ottelu päättyi 5-2, ja Colorado johtaa sarjaa voitoin 3-1. Minnesota tarvitsee voiton seuraavassa…
Jääkiekko
Tappara voitti KooKoon tiukassa ottelussa ja eteni seitsemänteen finaaliin. Christian Heljanko menetti kiekon, mutta Jyrki Jokipakka pelasti tilanteen. Yleisö seurasi jännityksellä ottelun…
Jääkiekko
Tappara on kääntänyt kuudennen SM-liigan loppuottelun edukseen ja johtaa KooKoota 2–1. Toisessa erässä Joachim Blichfeld teki tasoitusmaalin, joka oli hänen seitsemäs osumansa…
Jääkiekko
Tshekin jääkiekkoliitto on julkaissut joukkueensa tuleviin MM-kisoihin. Mukana on kaksi pelaajaa, jotka ovat pelanneet Suomen liigassa, Dominik Pavlat ja Jiri Tichacek. Tshekki…
Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.