Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Suomi etenee Euroviisujen finaaliin

Aihesivu: Suomi etenee Euroviisujen finaaliin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomi on edennyt Euroviisujen finaaliin, kun Linda Lampenius ja Pete Parkkonen selviytyivät semifinaalista. Kaksikon esitys kappaleella Liekinheitin sai hyvän vastaanoton, ja heidän ympärilleen kerääntyi paljon mediaa. Parkkonen rauhoitteli toimittajia tunkua välttääkseen.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Kulttuuri
  • Päivitetty 13.5.2026 klo 07:23
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomi on edennyt Euroviisujen finaaliin, kun Linda Lampenius ja Pete Parkkonen selviytyivät semifinaalista. Kaksikon esitys kappaleella Liekinheitin sai hyvän vastaanoton, ja heidän ympärilleen kerääntyi paljon mediaa. Parkkonen rauhoitteli toimittajia tunkua välttääkseen.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 07:23, pääluokka Kulttuuri.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Turun Sanomat, Kaleva.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi etenee Euroviisujen finaaliin • Suomi etenee Euroviisujen finaaliin • Suomi etenee Euroviisujen finaaliin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 13.5.2026 klo 07:23.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kulttuuri.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Euroviisut, #LindaLampenius, #PeteParkkonen.

Selkokielinen yhteenveto

Suomi pääsee Euroviisujen finaaliin

Suomi on päässyt Euroviisujen finaaliin. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittivät kappaleen Liekinheitin semifinaalissa. Heidän esityksensä meni hyvin. Media kiinnostui heistä paljon. Parkkonen rauhoitti toimittajia, jotta kaikki pysyisivät turvassa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.