Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL:n mestaruuden Kitchener Rangersin valmentajana. Rangers voitti finaalisarjan puhtaasti 4–0 ja varmisti samalla paikan Memorial Cupissa. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen valmentaja, joka saavutti tämän mestaruuden.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL:n mestaruuden Kitchener Rangersin valmentajana. Rangers voitti finaalisarjan puhtaasti 4–0 ja varmisti samalla paikan Memorial Cupissa. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen valmentaja, joka saavutti tämän mestaruuden.
Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 09:39, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jussi Ahokas voitti mestaruuden Kanadassa • Kitchener Rangers voitti OHL:n mestaruuden • Kitchener Rangers voitti OHL:n mestaruuden.
Jussi Ahokas voitti mestaruuden
Jussi Ahokas voitti mestaruuden Kanadassa. Hän valmensi Kitchener Rangersin OHL:n mestariksi. Rangers voitti finaalin 4–0. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen mestarivalmentaja OHL:ssä.
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL:n mestaruuden Kitchener Rangersin valmentajana. Rangers voitti finaalisarjan puhtaasti 4–0 ja varmisti samalla paikan Memorial Cupissa. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen valmentaja, joka saavutti…
Kitchener Rangers voitti Pohjois-Amerikan OHL-jääkiekkomestaruuden kukistamalla Barrie Coltsin loppuottelussa 4–2. Kitchener voitti ottelusarjan puhtaasti 4–0. Mestaruus on joukkueelle ensimmäinen sitten vuoden 2008.
Kitchener Rangers voitti Pohjois-Amerikan OHL-jääkiekon mestaruuden, kun se kukisti Barrie Coltsin loppuottelussa 4–2. Kitchener voitti ottelusarjan puhtaasti 4–0. Mestaruus on Kitchenerille ensimmäinen sitten vuoden 2008.
Kitchener Rangers voitti Pohjois-Amerikan OHL:n mestaruuden kukistamalla Barrie Coltsin loppuottelussa 4–2. Voitto varmistui ottelusarjan päättyessä 4–0. Kitchenerin valmentajana toimii suomalainen Jussi Ahokas.
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL:n mestaruuden Kitchener Rangersin päävalmentajana. Rangers voitti finaalissa Barrie Coltsin 4–2 ja vei mestaruuden otteluvoitoin 4–0. Tämä on ensimmäinen kerta, kun eurooppalainen valmentaja…
Jussi Ahokkaan valmentama Rangers voitti OHL:n mestaruuden. Joukkue osoitti vahvaa peliä koko kauden ajan ja päätti sen voitokkaasti finaalissa. Mestaruus on merkittävä saavutus joukkueelle ja sen kannattajille.
Jussi Ahokkaan valmentama Rangers on voittanut OHL:n mestaruuden. Joukkueen menestys kruunasi kauden, joka oli täynnä jännittäviä otteluita ja tiukkoja kilpailuja. Mestaruus tuo joukkueelle arvostusta ja mahdollisuuden kilpailla korkeammalla…
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL-mestaruuden Kitchener Rangersin päävalmentajana. Rangers kaatoi Barrie Coltsin ratkaisevassa ottelussa 4–2 ja vei mestaruuden voitoin 4–0. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen valmentaja, joka saavutti…
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL-mestaruuden Kitchener Rangersin päävalmentajana. Rangers kaatoi Barrie Coltsin neljännessä ottelussa 4–2 ja voitti mestaruuden suoraan voitoin 4–0. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen valmentaja, joka…
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla OHL-mestaruuden Kitchener Rangersin päävalmentajana. Rangers kaatoi Barrie Coltsin ratkaisevassa ottelussa 4–2 ja vei mestaruuden voitoin 4–0. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen valmentaja, joka saavutti…
Jussi Ahokas teki historiaa voittamalla Kitchener Rangersin kanssa Kanadan junioriliigan OHL:n mestaruuden. Rangers voitti finaalisarjan puhtaasti 4–0 ja varmisti samalla paikan Memorial Cupissa. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen valmentaja,…
Jussi Ahokas teki historiaa johtamalla Kitchener Rangersin mestaruuteen OHL:ssä. Rangers voitti finaalisarjan puhtaasti 4–0 ja varmisti samalla paikan Memorial Cupissa. Ahokas on ensimmäinen eurooppalainen mestarivalmentaja OHL:ssä.
Kitchener Rangers voitti OHL:n finaaliottelussa Barrie Coltsin 4–3. Jussi Ahokkaan valmentama joukkue johtaa finaalisarjaa 3–0. Rangers on nyt voiton päässä mestaruudesta ja…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KitchenerRangers, #JussiAhokas
Tappara voitti KooKoon tiukassa ottelussa ja eteni seitsemänteen finaaliin. Christian Heljanko menetti kiekon, mutta Jyrki Jokipakka pelasti tilanteen. Yleisö seurasi jännityksellä ottelun…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Tshekin jääkiekkoliitto on julkaissut joukkueensa tuleviin MM-kisoihin. Mukana on kaksi pelaajaa, jotka ovat pelanneet Suomen liigassa, Dominik Pavlat ja Jiri Tichacek. Tshekki…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
KooKoo on vienyt SM-liigan finaalisarjan tilanteeseen 3–2 Tapparaa vastaan. Maanantai-iltana joukkueella on mahdollisuus voittaa mestaruus Tampereella. Viime ottelussa KooKoo voitti Tapparan tiukasti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Sveitsi on nimennyt joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin, jotka pelataan kotimaassa. Joukkue tavoittelee historiallista mestaruutta, ja se koostuu pääasiassa maan oman pääsarjan pelaajista. Kotikenttä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Tampereen Ilves osallistuu legendaariseen Spengler Cupiin Sveitsissä joulun välipäivinä. Joukkue sai kutsun turnaukseen, johon se osallistuu ensimmäistä kertaa vuodesta 1972. Spengler Cup…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.