Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kansanedustaja Krista Mikkonen on saanut tunnustusta ahkerasta työskentelystään ja asiantuntevuudestaan. Hän ei ole kohdannut merkittäviä haastajia omalla alueellaan, mikä vahvistaa hänen asemaansa. Mikkonen kuuluu vihreisiin ja on osa Savo-Karjalan kansanedustajien arviointisarjaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kansanedustaja Krista Mikkonen on saanut tunnustusta ahkerasta työskentelystään ja asiantuntevuudestaan. Hän ei ole kohdannut merkittäviä haastajia omalla alueellaan, mikä vahvistaa hänen asemaansa. Mikkonen kuuluu vihreisiin ja on osa Savo-Karjalan kansanedustajien arviointisarjaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 05:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Krista Mikkonen on tunnollinen poliitikko • Mikkonen pohtii näkyvyyttään politiikassa.
Krista Mikkonen on hyvä poliitikko
Krista Mikkonen on kansanedustaja, joka tekee työtään hyvin. Hän on saanut paljon kiitosta ja ei ole saanut suuria kilpailijoita. Mikkonen kuuluu vihreisiin ja hänet arvioidaan osana Savo-Karjalan edustajia.
Kansanedustaja Krista Mikkonen on saanut tunnustusta ahkerasta työskentelystään ja asiantuntevuudestaan. Hän ei ole kohdannut merkittäviä haastajia omalla alueellaan, mikä vahvistaa hänen asemaansa. Mikkonen kuuluu vihreisiin ja on osa…
Krista Mikkonen myöntää, että hän edustaa poliitikkona harvinaista vähemmistöä. Hän uskoo, että hiljaisuus voi olla tehokasta, kun haluaa edistää asioita. Mikkonen pohtii, pitäisikö hänen tuoda itseään enemmän esiin.
Laura Meriluoto on nouseva poliitikko Savo-Karjalan vaalipiirissä. Hänen asiantuntemuksensa ja keskittymisensä yhteen politiikan sektoriin herättävät huomiota. Aika näyttää, kuinka pitkälle hänen uransa…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SavoKarjala, #Politiikka
Perussuomalaisten kansanedustaja Antti Kangas on saanut aivoinfarktin ja on hoidossa Kokkolassa. Hän hakeutui aiemmin päivystykseen outojen oireiden vuoksi, ja nyt syy on…
Politiikka
Oppositiopuolueet syyttävät hallitusta epäonnistumisesta talouspolitiikassaan ja pyrkivät kaatamaan sen. Pääministeri Petteri Orpo myöntää velkasuhdetavoitteen saavuttamisen olevan epätodennäköistä, mutta puolustaa hallituksen toimia. Hallituksen…
Politiikka
Väestöliitto on esittänyt vauvarahaston perustamista, jossa jokaiselle syntyvälle lapselle avattaisiin 5000 euron rahasto. Risto Murto Varmasta huomauttaa, että tämä malli voisi aiheuttaa…
Politiikka
Poliisi esittää lain päivittämistä naamioitumiskieltoa varten. Ehdotus liittyy vappupäivänä Tampereella tapahtuneeseen välikohtaukseen äärioikeistolaisen mielenosoituksen yhteydessä. Nykyinen laki rajoittaa kasvojen peittämistä, mutta poliisin…
Politiikka
Britannian pääministerin Keir Starmerin hallituksessa on syntynyt kriisi, kun ministeri Miatta Fahnbulleh on eronnut. Yli 70 työväenpuolueen kansanedustajaa on vaatinut Starmeria eroamaan…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.