Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi on edennyt Euroviisuissa finaaliin, ja sosiaalisessa mediassa reagoidaan voimakkaasti suoritukseen. Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen esitys on saanut sekä ylistystä että kritiikkiä. Kommentit jakautuvat vahvasti voiton mahdollisuuksista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi on edennyt Euroviisuissa finaaliin, ja sosiaalisessa mediassa reagoidaan voimakkaasti suoritukseen. Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen esitys on saanut sekä ylistystä että kritiikkiä. Kommentit jakautuvat vahvasti voiton mahdollisuuksista.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.5.2026 klo 02:13, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi eteni Euroviisujen finaaliin.
Suomi pääsi Euroviisujen finaaliin
Suomi on päässyt Euroviisujen finaaliin. Sosiaalisessa mediassa ihmiset puhuvat tästä paljon. Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen esitys saa sekä kiitosta että kritiikkiä. Osa uskoo voittoon, osa ei.
Suomi on edennyt Euroviisuissa finaaliin, ja sosiaalisessa mediassa reagoidaan voimakkaasti suoritukseen. Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen esitys on saanut sekä ylistystä että kritiikkiä. Kommentit jakautuvat vahvasti voiton mahdollisuuksista.
Suomi on edennyt Euroviisujen finaaliin, kun Linda Lampenius ja Pete Parkkonen selvittivät tiistain semifinaalista jatkoon kappaleellaan Liekinheitin. Kaksikon saapuminen mediatilaan herätti suurta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen valmistautuvat Euroviisujen semifinaaliin. Lampenius kertoi harjoituksissa sattuneesta kömmähdyksestä, jossa hänen mekkonsa laahus jäi kiinni tuoliin. Heidän mielestään…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Suomen euroviisuesityksen harjoitukset Itävallassa ovat edenneet hyvin, ja artistit ovat erinomaisessa kunnossa. Tiistaina alkavat Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen tavoittelevat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea Euroviisuissa semifinaalissa. Mukana on 15 maata, joista kymmenen pääsee finaaliin. Suomi esiintyy semifinaalin seitsemäntenä ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen herättivät suurta kiinnostusta Euroviisujen avajaisseremoniassa Wienissä. He ovat vedonlyöntitilastoissa ennakkosuosikkeja 37 prosentin voittomahdollisuudella. Lampenius saa myös poikkeusluvan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen ovat edenneet Wienin Euroviisujen finaaliin. Heidän lehdistötilaisuutensa herätti suurta kiinnostusta, ja paikalla oli runsaasti kansainvälisiä toimittajia. Kaksikko…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.