Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pihtiputaan Elämäjärvellä seurattiin Euroviisujen semifinaalilähetystä yhteisessä katsomossa. Kylätalo Mäntypirttiin oli kokoontunut väkeä Pete Parkkosen lapsuuden maisemissa. Tapahtuma herätti suurta innostusta ja yhteisöllisyyttä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pihtiputaan Elämäjärvellä seurattiin Euroviisujen semifinaalilähetystä yhteisessä katsomossa. Kylätalo Mäntypirttiin oli kokoontunut väkeä Pete Parkkosen lapsuuden maisemissa. Tapahtuma herätti suurta innostusta ja yhteisöllisyyttä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 23:24, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euroviisut keräävät väkeä Pihtiputaalla.
Euroviisut keräävät väkeä Pihtiputaalla
Pihtiputaan Elämäjärvellä katsottiin Euroviisujen semifinaalia. Kylätalo Mäntypirttiin tuli paljon ihmisiä. Tapahtuma järjestettiin Pete Parkkosen lapsuuskodissa. Se herätti iloa ja yhteisöllisyyttä.
Pihtiputaan Elämäjärvellä seurattiin Euroviisujen semifinaalilähetystä yhteisessä katsomossa. Kylätalo Mäntypirttiin oli kokoontunut väkeä Pete Parkkosen lapsuuden maisemissa. Tapahtuma herätti suurta innostusta ja yhteisöllisyyttä.
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea Wienissä viisuviikolla. Brittilehti Mirror nostaa heidät kisan ennakkosuosikeiksi, ja Suomi johtaa vedonlyöntitilastoja. Lampenius on aiemmin…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen valmistautuvat Euroviisujen semifinaaliin. Lampenius kertoi harjoituksissa sattuneesta kömmähdyksestä, jossa hänen mekkonsa laahus jäi kiinni tuoliin. Heidän mielestään…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Suomen euroviisuesityksen harjoitukset Itävallassa ovat edenneet hyvin, ja artistit ovat erinomaisessa kunnossa. Tiistaina alkavat Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen tavoittelevat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea Euroviisuissa semifinaalissa. Mukana on 15 maata, joista kymmenen pääsee finaaliin. Suomi esiintyy semifinaalin seitsemäntenä ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen herättivät suurta kiinnostusta Euroviisujen avajaisseremoniassa Wienissä. He ovat vedonlyöntitilastoissa ennakkosuosikkeja 37 prosentin voittomahdollisuudella. Lampenius saa myös poikkeusluvan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Suomen euroviisuedustajat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esiintyivät tiistai-illan semifinaalissa ja saivat yleisön innostumaan. Esityksessä oli muutoksia Uuden musiikin kilpailun jälkeen, kuten…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.