Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Salon Vilpas voitti Katajan neljännessä finaalissa. Ottelu oli jännittävä ja ratkesi vasta viime hetkillä. Finaalisarja on nyt tasan 2-2.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Salon Vilpas voitti Katajan neljännessä finaalissa. Ottelu oli jännittävä ja ratkesi vasta viime hetkillä. Finaalisarja on nyt tasan 2-2.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 21:29, pääluokka Koripallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Turun Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vilpas tasoitti Korisliigan finaalisarjan • Vilpas tasoitti Korisliigan finaalisarjan • Vilpas tasoitti Korisliigan finaalisarjan.
Vilpas voitti finaalin
Salon Vilpas voitti Katajan neljännessä Korisliigan finaalissa. Ottelu oli hyvin jännittävä ja ratkaisu tuli vasta viimeisillä sekunneilla. Nyt finaalisarja on tasan 2-2. Seuraava ottelu ratkaisee, kumpi joukkue etenee mestaruuteen.
Salon Vilpas voitti Katajan neljännessä finaalissa. Ottelu oli jännittävä ja ratkesi vasta viime hetkillä. Finaalisarja on nyt tasan 2-2.
Salon Vilpas voitti Kataja Basketin Joensuussa 86–79, mikä tasoitti Korisliigan finaalisarjan 2–2:een. Vilppaan Samu Adler oli ottelun tähti, tehden 28 pistettä. Seuraava ottelu pelataan Salossa torstaina 14. toukokuuta.
Salon Vilpas voitti Kataja Basketin Joensuussa 86–79, mikä tasoitti Korisliigan finaalisarjan 2–2:een. Vilppaan Samu Adler oli ottelun tähti, heittäen 28 pistettä. Katajan De’Vion Harmon teki 32 pistettä, mutta…
Salon Vilpas voitti Kataja Basketin 86–79 ja tasoitti Korisliigan finaalisarjan 2–2. 18-vuotias Samu Adler oli Vilppaan ykköstykki, upottaen 28 pistettä. Seuraava ottelu pelataan Salossa torstaina.
Miesten Korisliigan finaalisarja on nyt tasan, kun Salon Vilpas voitti Kataja Basketin 86-79. Ottelu oli neljäs, ja voitot ovat nyt 2-2. Seuraavat ottelut pelataan 14. Ja 16. toukokuuta.
Vilpas kavensi finaalisarjan voittamalla Katajan 37 pisteen erolla. Katajan 45 pistettä on kauden pienin pistemäärä Korisliigassa. Voitto nosti Vilppaan mahdollisuuksia mestaruuteen.
Koripallo • jaetut avainsanat: #Vilpas, #Korisliiga
Joensuun Kataja voitti Salon Vilppaan miesten Korisliigan ensimmäisessä finaalissa. Voitto tuli yhdeksän pisteen erolla, ja ottelun ratkaisevin tekijä oli korinaluspelissä. Kataja onnistui…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Kataja, #Vilpas
Joensuun Kataja ja Salon Vilpas ovat edenneet Korisliigan finaaliin. Kataja voitti Helsinki Seagullsin seitsemännessä ottelussa 65–58, ja Vilpas kukisti Uudenkaupungin Korihait 84–77.…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Korisliiga, #SalonVilpas
Kataja Basket on voittanut Salon Vilppaan miesten Korisliigan loppuottelusarjassa 75–70. Voitto nosti Kataja Basketin ottelusarjassa 2–0-johtoon. Seuraava ottelu pelataan lauantaina Vilppaan kotikentällä.
Koripallo • jaetut avainsanat: #KatajaBasket, #SalonVilpas
Mikko Koivisto palaa Korisliigan finaaleihin Vilppaan joukkueessa kymmenennen kerran. Alun perin hän suunnitteli jäävänsä vain vuodeksi, mutta menestys ja perhesiteet ovat pitäneet…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Vilpas, #Korisliiga
Vilpas ja Kataja johtavat ottelusarjojaan 3–2 ja ovat yhden voiton päässä Korisliigan loppuotteluista. Vilpas voitti Korihait 78–71, kun taas Kataja kaatoi Seagullsit…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Vilpas, #Kataja
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.