Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Iltalehden lukijat äänestivät Suomen mahdollisuuksista Euroviisuissa. Yli 5000 äänestäneestä 64 prosenttia uskoo, ettei Suomi voita kilpailua. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea kappaleella Liekinheitin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Iltalehden lukijat äänestivät Suomen mahdollisuuksista Euroviisuissa. Yli 5000 äänestäneestä 64 prosenttia uskoo, ettei Suomi voita kilpailua. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea kappaleella Liekinheitin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 21:14, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalaiset eivät usko voittoon.
Suomalaiset eivät usko voittoon
Iltalehden lukijat äänestivät Euroviisuista. He uskovat, että Suomi ei voita. 64 prosenttia äänestäjistä sanoi ei. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea. Heidän laulunsa on Liekinheitin.
Iltalehden lukijat äänestivät Suomen mahdollisuuksista Euroviisuissa. Yli 5000 äänestäneestä 64 prosenttia uskoo, ettei Suomi voita kilpailua. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea kappaleella Liekinheitin.
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen valmistautuvat Euroviisujen semifinaaliin. Lampenius kertoi harjoituksissa sattuneesta kömmähdyksestä, jossa hänen mekkonsa laahus jäi kiinni tuoliin. Heidän mielestään…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Suomen euroviisuesityksen harjoitukset Itävallassa ovat edenneet hyvin, ja artistit ovat erinomaisessa kunnossa. Tiistaina alkavat Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen tavoittelevat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esiintyvät tänään semifinaalissa Itävallassa. He antoivat positiivisia kommentteja tunnelmistaan ennen esitystä. Yleisöäänestys tapahtuu illalla, ja ammattilaisraadit ovat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea Euroviisuissa semifinaalissa. Mukana on 15 maata, joista kymmenen pääsee finaaliin. Suomi esiintyy semifinaalin seitsemäntenä ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen herättivät suurta kiinnostusta Euroviisujen avajaisseremoniassa Wienissä. He ovat vedonlyöntitilastoissa ennakkosuosikkeja 37 prosentin voittomahdollisuudella. Lampenius saa myös poikkeusluvan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea Euroviisuissa ensimmäisessä semifinaalissa. Kilpailu pidetään Wienissä, ja Suomi on vedonlyöntien mukaan vahva voittajasuosikki. Semifinaali alkaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.