Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin poliitikot esittävät fossiilisten polttoaineiden mainonnan kieltämistä ulkomainoksissa. Ehdotus perustuu siihen, että fossiiliset polttoaineet ovat haitallisia terveydelle ja ympäristölle. Nykyiset mainossopimukset estävät kieltoa aikaisintaan huhtikuussa 2035.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin poliitikot esittävät fossiilisten polttoaineiden mainonnan kieltämistä ulkomainoksissa. Ehdotus perustuu siihen, että fossiiliset polttoaineet ovat haitallisia terveydelle ja ympäristölle. Nykyiset mainossopimukset estävät kieltoa aikaisintaan huhtikuussa 2035.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 20:51, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helsinki ehdottaa fossiilisten polttoaineiden kieltoa.
Helsinki haluaa kieltää fossiiliset polttoaineet
Helsingin poliitikot haluavat kieltää fossiilisten polttoaineiden mainonnan ulkomainoksissa. Heidän mielestään fossiiliset polttoaineet ovat haitallisia terveydelle ja ympäristölle. Nykyiset mainossopimukset ovat voimassa vuoteen 2035 asti. Kielto voisi alkaa aikaisintaan huhtikuussa 2035.
Helsingin poliitikot esittävät fossiilisten polttoaineiden mainonnan kieltämistä ulkomainoksissa. Ehdotus perustuu siihen, että fossiiliset polttoaineet ovat haitallisia terveydelle ja ympäristölle. Nykyiset mainossopimukset estävät kieltoa aikaisintaan huhtikuussa 2035.
Viikin tutkimustilalla Helsingissä avattiin lehmien kesäkausi, kun eläimet pääsivät ulkoilemaan tuoreelle ruohoalueelle. Tapahtumassa lehmät juoksentelivat ja pomppivat innokkaasti nurmella. Aiempina vuosina tapahtuma…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helsinki
Pohjanmaalle keväällä harhautunut pyöriäinen on kuollut. Vapaakalastaja löysi eläimen huonossa kunnossa, ja se kuoli eläinlääkärin odotellessa. Pyöriäinen on viety tutkittavaksi Ruokavirastoon, ja…
Luonto ja ympäristö
Korkeasaaren eläintarhan keisaritamariineille on syntynyt kaksoset, jotka ovat nyt kolmiviikkoisia. Apinaperheeseen kuuluu nyt viisi jäsentä, sillä perheen esikoinen syntyi viime syksynä. Isä…
Luonto ja ympäristö
Lauantaina Suomessa syttyi useita maastopaloja, joista kaksi sai alkunsa eläimistä. Oulussa orava osui sähkötolppaan ja Kiteellä hanhi törmäsi sähkölinjaan. Pelastuslaitokset saivat useita…
Luonto ja ympäristö
Itämerestä on löydetty metaanitioli-niminen kaasu, joka vaikuttaa ilmastoon. Kaasun esiintyminen on suurimmillaan sinileväkukintojen aikana, ja se aiheuttaa pahan hajun rannoilla. Tutkijat selvittävät…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ilmasto
MTK ja BirdLife Suomi ovat eri mieltä valkoposkihanhien metsästyksestä. Hallitus valmistelee lakimuutosta, joka mahdollistaisi lintujen metsästyksen suojametsästyksen piiriin. BirdLife Suomi vastustaa ehdotusta,…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.