Nimipäivä:
Tuukka, Touko
11°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Konsta Helenius debytoi NHL:n pudotuspeleissä

Aihesivu: Konsta Helenius debytoi NHL:n pudotuspeleissä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Buffalo Sabresin suomalaislupaus Konsta Helenius on nousemassa joukkueen kokoonpanoon ensimmäisessä NHL:n pudotuspelissään. Sabres kohtaa Montreal Canadiensin pudotuspelisarjassa tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Helenius on aiemmin pelannut yhdeksän ottelua NHL:ssä ja tehnyt niissä tehot 1+3.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 12.5.2026 klo 20:18
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Buffalo Sabresin suomalaislupaus Konsta Helenius on nousemassa joukkueen kokoonpanoon ensimmäisessä NHL:n pudotuspelissään. Sabres kohtaa Montreal Canadiensin pudotuspelisarjassa tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Helenius on aiemmin pelannut yhdeksän ottelua NHL:ssä ja tehnyt niissä tehot 1+3.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 20:18, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Konsta Helenius debytoi NHL:n pudotuspeleissä • Konsta Helenius pelaa ensimmäiset pudotuspelinsä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 12.5.2026 klo 20:18.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #KonstaHelenius, #BuffaloSabres, #NHL.

Selkokielinen yhteenveto

Konsta Helenius pelaa pudotuspeleissä

Buffalo Sabresin nuori pelaaja Konsta Helenius pääsee pelaamaan ensimmäiset pudotuspelinsä NHL:ssä. Hän pelaa tiistain ja keskiviikon yönä Montreal Canadiensia vastaan. Helenius on aiemmin pelannut yhdeksän peliä NHL:ssä ja saanut niissä neljä pistettä. Hän on myös pelannut AHL:ssä ja tehnyt siellä 63 pelissä 63 pistettä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.