Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuopiolainen Euroviisu-fani on innoissaan Suomen mahdollisuuksista kilpailussa. Johanna Pulkkinen arvioi, että Suomen edustuskappale "Liekinheitin" on melodisesti vahva ja esitys on hyvin valmisteltu. Hän odottaa innolla ensi vuoden Euroviisuja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuopiolainen Euroviisu-fani on innoissaan Suomen mahdollisuuksista kilpailussa. Johanna Pulkkinen arvioi, että Suomen edustuskappale "Liekinheitin" on melodisesti vahva ja esitys on hyvin valmisteltu. Hän odottaa innolla ensi vuoden Euroviisuja.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 18:14, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kuopiolainen fani uskoo Suomen voittoon.
Fani uskoo Suomen voittoon
Kuopiolainen fani uskoo, että Suomi voittaa Euroviisut. Hän kannustaa Suomea paikan päällä. Kappale "Liekinheitin" on hieno ja mieleenpainuva. Fani odottaa innolla ensi vuoden kilpailua.
Kuopiolainen Euroviisu-fani on innoissaan Suomen mahdollisuuksista kilpailussa. Johanna Pulkkinen arvioi, että Suomen edustuskappale "Liekinheitin" on melodisesti vahva ja esitys on hyvin valmisteltu. Hän odottaa innolla ensi vuoden Euroviisuja.
Vedonlyöntitilastot ennustavat Suomen menestystä Euroviisuissa. Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen esittämä "Liekinheitin" on saanut paljon huomiota loistavan melodiansa ja viulistin roolin ansiosta.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Liekinheitin
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät Liekinheitin-kappaletta Euroviisuissa. Kenraaliharjoituksessa Wienissä esitykselle on tehty pieniä muutoksia, mutta keskeiset elementit ovat säilyneet. Linda soittaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Liekinheitin
Suomen euroviisuesityksen harjoitukset Itävallassa ovat edenneet hyvin, ja artistit ovat erinomaisessa kunnossa. Tiistaina alkavat Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen tavoittelevat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea Euroviisuissa semifinaalissa. Mukana on 15 maata, joista kymmenen pääsee finaaliin. Suomi esiintyy semifinaalin seitsemäntenä ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomi on vedonlyöntiyhtiöiden mukaan Euroviisujen ennakkosuosikki. Kuitenkin, jos Israel pääsee finaaliin, se voi olla kilpailun todellinen suosikki. Tämä muuttaa kilpailun dynamiikkaa ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen herättivät suurta kiinnostusta Euroviisujen avajaisseremoniassa Wienissä. He ovat vedonlyöntitilastoissa ennakkosuosikkeja 37 prosentin voittomahdollisuudella. Lampenius saa myös poikkeusluvan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.