Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vibrafonisti Severi Pyysalo siunattiin tiistaina Turussa. Siunaustilaisuudessa oli noin 50 sukulaista ja ystävää, ja arkku oli teetetty erityisesti häntä varten. Musiikkia esittivät Pyysalon muusikkoystävät, ja tunnelma oli rauhallinen ja syvällinen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vibrafonisti Severi Pyysalo siunattiin tiistaina Turussa. Siunaustilaisuudessa oli noin 50 sukulaista ja ystävää, ja arkku oli teetetty erityisesti häntä varten. Musiikkia esittivät Pyysalon muusikkoystävät, ja tunnelma oli rauhallinen ja syvällinen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 17:05, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Severi Pyysalo siunattiin Turussa.
Severi Pyysalo siunattiin Turussa
Vibrafonisti Severi Pyysalo siunattiin tiistaina Pyhän Henrikin Ekumeenisessa Taidekappelissa. Siellä oli noin 50 sukulaista ja ystävää. Arkku oli teetetty häntä varten ja sen päällä oli vibrafonin kaltaisia koristeita. Musiikkia soittivat Pyysalon ystävät ja tunnelma oli rauhallinen.
Vibrafonisti Severi Pyysalo siunattiin tiistaina Turussa. Siunaustilaisuudessa oli noin 50 sukulaista ja ystävää, ja arkku oli teetetty erityisesti häntä varten. Musiikkia esittivät Pyysalon muusikkoystävät, ja tunnelma oli rauhallinen…
Suomalaisnäyttelijä Pekka Strang on saanut roolin HBO:n draamakomedian The White Lotuksen neljännellä kaudella. Uusina näyttelijöinä Strangin lisäksi sarjaan liittyvät Ben Kingsley ja…
Kulttuuri
Hollantilaisesta kodista löytyi natsien ryöstämä taulu, joka kuului juutalaiselle taidekauppiaalle. Taulu, Toon Kelderin teos, oli ollut perheessä vuosikymmeniä. Taiteen etsijä Arthur Brand…
Kulttuuri
Turun seudun kilpauinti on saavuttanut erinomaisia tuloksia, kun useat paikalliset uimarit ovat alittaneet aikarajan pitkän radan EM-kisoihin. Uuden huippuryhmän tavoitteena on kehittää…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Kemi Factori viettää kymmenvuotista taivaltaan kaksipäiväisellä tapahtumalla. Tapahtuman järjestäjä Tuomas Laajoki sai muistutuksen merkkipäivästä laulaja Ville Köngäkseltä, joka on ollut mukana toiminnassa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen euroviisuesityksen harjoitukset Itävallassa ovat edenneet hyvin, ja artistit ovat erinomaisessa kunnossa. Tiistaina alkavat Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen tavoittelevat…
Kulttuuri
Turun seudulla järjestetään monia tapahtumia, kuten viisukatsomo, disko Kirkkopuistossa ja museoiden yö. Nämä aktiviteetit tarjoavat kulttuurielämyksiä ja viihdettä kaikille. Tapahtumat houkuttelevat niin…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.