Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Israel on lisännyt iskujaan Libanonin eteläosiin aselevosta huolimatta. Iskuissa on kuollut useita ihmisiä, ja monet ovat haavoittuneet. Libanonin terveysministeriön mukaan iskuissa on kuollut yhteensä 380 ihmistä aselevon alusta lähtien.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Israel on lisännyt iskujaan Libanonin eteläosiin aselevosta huolimatta. Iskuissa on kuollut useita ihmisiä, ja monet ovat haavoittuneet. Libanonin terveysministeriön mukaan iskuissa on kuollut yhteensä 380 ihmistä aselevon alusta lähtien.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 17:08, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Israel kiihdyttää iskujaan Etelä-Libanonissa.
Israel iskee Etelä-Libanonissa
Israel on tehnyt lisää iskuja Libanonin eteläosiin. Iskuissa on kuollut useita ihmisiä ja monet ovat saaneet vammoja. Libanonin terveysministeriön mukaan iskuissa on kuollut 380 ihmistä aselevon aikana. Uhreihin kuuluu myös lapsia ja pelastustyöntekijöitä.
Israel on lisännyt iskujaan Libanonin eteläosiin aselevosta huolimatta. Iskuissa on kuollut useita ihmisiä, ja monet ovat haavoittuneet. Libanonin terveysministeriön mukaan iskuissa on kuollut yhteensä 380 ihmistä aselevon alusta…
Israelin ilmaiskut ovat johtaneet kuuden ihmisen kuolemaan Libanonin eteläosassa. Iskut kohdistuivat Kfar Dounin alueelle, ja useita ihmisiä haavoittui. Tilanne on kärjistynyt huhtikuussa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Libanon, #KfarDounin
Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu on ehdottanut, että Israel luopuisi Yhdysvaltain taloudellisesta tuesta. Hän kertoi asiasta CBS Newsin haastattelussa ja mainitsi myös keskustelleensa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel
Euroopan unioni on päättänyt asettaa pakotteita väkivaltaisiin tekoihin syyllistyneille israelilaisille siirtokuntalaisille. Ministerit Itamar Ben-Gvir ja Bezalel Smotrich jäivät kuitenkin pakotelistan ulkopuolelle. Päätös…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel
Alankomaissa 15-vuotias tyttö kuoli juostessaan puolimaratonilla. Tapahtuma on herättänyt huolta, sillä tyttö ei olisi saanut osallistua, koska ikäraja on 16 vuotta. Kuolemantapauksen…
Ulkomaat
Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen suuri jaosto on ottanut käsiteltäväksi tapauksen, jossa kaksi venäläistä lasta määrättiin palautettavaksi Suomesta Venäjälle. Lasten isä toi heidät Suomeen ilman…
Ulkomaat
Viimeiset hantavirustartuntojen vuoksi evakuoidut matkustajat on lennätetty Hollantiin. Kahdessa lentokoneessa oli yhteensä 28 henkilöä, mukaan lukien matkustajia ja henkilökuntaa. Laiva MV Hondius…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.