Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Keski-Suomen elinvoimakeskuksen liikenneosaston uudeksi päälliköksi on nimitetty Miia Asikainen. Hän aloittaa tehtävässään 8. kesäkuuta 2026 ja toimii virassa aina 31. toukokuuta 2031 asti. Asikaisen vastuulla ovat liikennejärjestelmän toimivuus, liikenneturvallisuus ja tieolosuhteet.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Keski-Suomen elinvoimakeskuksen liikenneosaston uudeksi päälliköksi on nimitetty Miia Asikainen. Hän aloittaa tehtävässään 8. kesäkuuta 2026 ja toimii virassa aina 31. toukokuuta 2031 asti. Asikaisen vastuulla ovat liikennejärjestelmän toimivuus, liikenneturvallisuus ja tieolosuhteet.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 16:34, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Miia Asikainen nimitetty liikenneosaston päälliköksi.
Miia Asikainen on uusi päällikkö
Miia Asikainen on nimitetty Keski-Suomen elinvoimakeskuksen liikenneosaston päälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 8. kesäkuuta 2026. Asikainen vastaa liikennejärjestelmän toimivuudesta ja turvallisuudesta. Hänen tehtäviinsä kuuluu myös tie- ja liikenneolosuhteiden kehittäminen.
Keski-Suomen elinvoimakeskuksen liikenneosaston uudeksi päälliköksi on nimitetty Miia Asikainen. Hän aloittaa tehtävässään 8. kesäkuuta 2026 ja toimii virassa aina 31. toukokuuta 2031 asti. Asikaisen vastuulla ovat liikennejärjestelmän toimivuus,…
Keski-Suomessa Toivakan Humalajärvellä hukkui iäkäs mies, joka oli laskemassa verkkoja. Hätäkeskukseen tuli ilmoitus miehen joutumisesta veden varaan, ja hänet todettiin kuolleeksi tapahtumapaikalla.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Vantaan Havukoskella syttynyttä kerrostalopaloa tutkitaan tuhotyönä. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina ja palo saatiin sammutettua noin tunnissa. Viranomaiset selvittävät palon syttymissyytä ja pyytävät…
Kotimaa
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat Anttila Neeri, Käyrä Saku, Lahnalahti Niklas, Lahtinen Maiju, Mattila Saaga, Mäkiaho Marissa, Sahla…
Kotimaa
Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.
Kotimaa
Sonkajärven lukio avaa ovensa uudelle lukuvuodelle. Oppilaat ja opettajat valmistautuvat tulevaan syksyyn erilaisin aktiviteetein ja tapahtumin. Koulun tilat on kunnostettu ja opetussuunnitelmaa…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.