Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rovaniemen keskustan eteläpuolelle nousee uusi pelastusasema, joka parantaa hälytysautojen toimintavalmiutta. Uuden aseman myötä apuun pääseminen nopeutuu, mikä helpottaa hälytysmäärien kasvua. Rakentaminen alkaa tänä vuonna, mikäli suunnitelmat etenevät ongelmitta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rovaniemen keskustan eteläpuolelle nousee uusi pelastusasema, joka parantaa hälytysautojen toimintavalmiutta. Uuden aseman myötä apuun pääseminen nopeutuu, mikä helpottaa hälytysmäärien kasvua. Rakentaminen alkaa tänä vuonna, mikäli suunnitelmat etenevät ongelmitta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 16:23, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rovaniemelle tulee uusi pelastusasema.
Rovaniemelle tulee uusi pelastusasema
Rovaniemen eteläpuolelle rakennetaan uusi pelastusasema. Tämä asema auttaa hälytysautoja pääsemään nopeammin apuun. Uuden aseman myötä hälytysajat paranevat. Rakentaminen alkaa tänä vuonna, jos kaikki menee hyvin.
Rovaniemen keskustan eteläpuolelle nousee uusi pelastusasema, joka parantaa hälytysautojen toimintavalmiutta. Uuden aseman myötä apuun pääseminen nopeutuu, mikä helpottaa hälytysmäärien kasvua. Rakentaminen alkaa tänä vuonna, mikäli suunnitelmat etenevät ongelmitta.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja…
Kotimaa
Vantaan Havukoskella syttynyttä kerrostalopaloa tutkitaan tuhotyönä. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina ja palo saatiin sammutettua noin tunnissa. Viranomaiset selvittävät palon syttymissyytä ja pyytävät…
Kotimaa
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat Anttila Neeri, Käyrä Saku, Lahnalahti Niklas, Lahtinen Maiju, Mattila Saaga, Mäkiaho Marissa, Sahla…
Kotimaa
Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.
Kotimaa
Sonkajärven lukio avaa ovensa uudelle lukuvuodelle. Oppilaat ja opettajat valmistautuvat tulevaan syksyyn erilaisin aktiviteetein ja tapahtumin. Koulun tilat on kunnostettu ja opetussuunnitelmaa…
Kotimaa
MTV on irtisanonut kaikki jakelusopimukset Elisan kanssa, mikä vaikuttaa moniin suomalaisiin kotitalouksiin. Huomisesta alkaen MTV:n maksuttomat kanavat eivät ole enää katsottavissa Elisan…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.