Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sveitsi on nimennyt joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin, jotka pelataan kotimaassa. Joukkue tavoittelee historiallista mestaruutta, ja se koostuu pääasiassa maan oman pääsarjan pelaajista. Kotikenttä Zürichissä ja Fribourgissa tuo lisäpotkua mestaruustaistoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sveitsi on nimennyt joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin, jotka pelataan kotimaassa. Joukkue tavoittelee historiallista mestaruutta, ja se koostuu pääasiassa maan oman pääsarjan pelaajista. Kotikenttä Zürichissä ja Fribourgissa tuo lisäpotkua mestaruustaistoon.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 15:47, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sveitsi julkisti joukkueensa MM-kisoihin • Sveitsi julkisti joukkueensa MM-kisoihin • Sveitsi julkisti joukkueensa MM-kisoihin.
Sveitsi julkaisi joukkueensa MM-kisoihin
Sveitsi on valinnut joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin. Kisat pelataan Zürichissä ja Fribourgissa. Joukkue haluaa voittaa mestaruuden, ja se koostuu pääasiassa kotimaan pelaajista. Maalivahdit ja puolustajat ovat kokeneita ja heiltä odotetaan paljon.
Sveitsi on nimennyt joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin, jotka pelataan kotimaassa. Joukkue tavoittelee historiallista mestaruutta, ja se koostuu pääasiassa maan oman pääsarjan pelaajista. Kotikenttä Zürichissä ja Fribourgissa tuo lisäpotkua mestaruustaistoon.
Sveitsi on nimennyt joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin, jotka järjestetään kotimaassa. Joukkue tavoittelee historiallista mestaruutta, ja se koostuu pääasiassa maan oman pääsarjan pelaajista. Kokeneet NHL-pelaajat vahvistavat joukkuetta, mutta puolustuksesta puuttuu…
Sveitsi on nimennyt joukkueensa jääkiekon MM-kisoihin, jotka pelataan kotimaassa. Joukkue tavoittelee historiallista mestaruutta, ja se koostuu pääosin kotimaan liigasta. Kokeneet pelaajat, kuten Reto Berra ja Roman Josi, vahvistavat…
Tshekin jääkiekkoliitto on julkaissut joukkueensa tuleviin MM-kisoihin. Mukana on kaksi pelaajaa, jotka ovat pelanneet Suomen liigassa, Dominik Pavlat ja Jiri Tichacek. Tshekki…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Sami Päivärinta on valittu Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueeseen, joka matkustaa Sveitsiin MM-kisoihin. Jääkiekkoliitto ilmoitti joukkueen kokoonpanosta sunnuntai-iltana.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Vili Saarijärvi ja Jesse Puljujärvi ovat mukana Suomen joukkueessa jääkiekon MM-kisoissa, jotka alkavat ensi perjantaina Sveitsissä. Pelaajat ovat esittäneet hyviä otteita viime…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Tappara voitti KooKoon tiukassa ottelussa ja eteni seitsemänteen finaaliin. Christian Heljanko menetti kiekon, mutta Jyrki Jokipakka pelasti tilanteen. Yleisö seurasi jännityksellä ottelun…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
KooKoo on vienyt SM-liigan finaalisarjan tilanteeseen 3–2 Tapparaa vastaan. Maanantai-iltana joukkueella on mahdollisuus voittaa mestaruus Tampereella. Viime ottelussa KooKoo voitti Tapparan tiukasti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Aleksander Barkov ilmaisi suruaan ketjukaverinsa Aku Rädyn loukkaantumisen vuoksi. Räty loukkasi jalkansa Ruotsi-ottelun avauserässä ja joutui jättämään pelin kesken. Hän oli lähellä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.