Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja keskusteluja, joita he kävivät säännöllisesti. Lesonen työllisti satoja ihmisiä uransa aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja keskusteluja, joita he kävivät säännöllisesti. Lesonen työllisti satoja ihmisiä uransa aikana.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 16:01, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Lapin Kansa, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Veikko Lesonen on poissa, muisto elää • Teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut • Teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut.
Veikko Lesonen on kuollut
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hän sairasti Parkinsonin tautia. Lesonen oli tunnettu ideoistaan ja hän työllisti monia ihmisiä. Hänen ystävänsä, kuten Juha Sipilä, muistavat hänet hyvänä keskustelukumppanina.
Oululainen yrittäjä Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Parkinsonin taudin vuoksi. Hänen ystävänsä, muun muassa entinen pääministeri Juha Sipilä, muistelevat Lesosen ideoita ja keskusteluja, joita he kävivät säännöllisesti. Lesonen…
Oululainen teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Lesosen tytär vahvisti asian. Lesonen syntyi Kemissä 30. toukokuuta 1957.
Oululainen teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti tyttärensä. Lesonen oli tunnettu sijoittaja ja vaikutusvaltainen henkilö teollisuusalalla.
Teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana Oulussa. Hänet tunnettiin JOT Automationin perustajana ja myöhemmin ympäristöteknologian kehittäjänä. Lesosen tytär vahvisti uutisen ja kertoi hänen siirtyneen rauhallisesti tuonilmaisiin perheen ympäröimänä.
Teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hänen tyttärensä vahvisti uutisen, ja Lesonen kuoli Oulussa. Hänet tunnettiin erityisesti tuotantoautomaatioyhtiö JOT Automationin perustajana ja myöhemmin ympäristöteknologian parista.
Oululainen teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hänet tunnettiin Suomen JOT-Tuote Oy:n perustajana, joka listautui pörssiin 1998. Lesonen myi omistuksensa ja toimi sen jälkeen sijoittajana useissa yhtiöissä.
Oululainen teollisuusneuvos ja sijoittaja Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hän kuoli Oulussa 11. toukokuuta, ja hänen tyttärensä vahvisti asian. Lesonen tunnettiin erityisesti Suomen JOT-Tuote Oy:n perustajana ja merkittävänä…
Teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hänet tunnettiin JOT Automationin perustajana ja siirtyi myöhemmin ympäristöteknologian pariin. Lesosen tyttären mukaan hän kuoli rauhallisesti perheen ympäröimänä.
Oulun seudun talousvaikuttaja Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hän oli tunnettu yrittäjä ja teollisuusneuvos, joka perusti JOT Automationin. Lesonen sairasti Parkinsonin tautia, jota hän oli hoitanut syväaivostimulaation avulla.
Oulunsalolainen teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hänet tunnettiin JOT Automationin perustajana ja hänellä oli merkittävä rooli myös Proventia Groupissa. Lesonen sairasti Parkinsonin tautia ja kuoli perheensä ympäröimänä.
Kevään ylioppilaskirjoituksissa eniten laudatureita sai Ressun lukiosta Helsingistä. Ylioppilas kirjoitti yhteensä 14 laudaturia ja 2 eximiaa. Toiseksi eniten laudatureita sai Oulun lyseon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Vantaan Havukoskella syttynyttä kerrostalopaloa tutkitaan tuhotyönä. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina ja palo saatiin sammutettua noin tunnissa. Viranomaiset selvittävät palon syttymissyytä ja pyytävät…
Kotimaa
Oulun ammattikorkeakoulusta valmistui vuonna 2025 ennätysmäärä opiskelijoita, yhteensä 2410. Tämä määrä kasvoi 11,5 prosenttia edellisvuodesta. Eniten valmistuneita oli sosiaali- ja terveysalalta, tekniikan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat Anttila Neeri, Käyrä Saku, Lahnalahti Niklas, Lahtinen Maiju, Mattila Saaga, Mäkiaho Marissa, Sahla…
Kotimaa
Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.
Kotimaa
Sonkajärven lukio avaa ovensa uudelle lukuvuodelle. Oppilaat ja opettajat valmistautuvat tulevaan syksyyn erilaisin aktiviteetein ja tapahtumin. Koulun tilat on kunnostettu ja opetussuunnitelmaa…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.