Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa drooni päätyi ilmatilaan häirinnän vuoksi, ex-johtaja sai tuomion ihmiskaupasta ja Terveystalo ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonalla eurolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi miehen törkeästä rattijuopumuksesta. Miehen veren alkoholipitoisuus oli 2,72 promillea, mikä ylitti törkeän rattijuopumuksen rajan. Hän ajoi yli sadan kilometrin tuntinopeudella Kuutostiellä autopilotilla nukkuen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi miehen törkeästä rattijuopumuksesta. Miehen veren alkoholipitoisuus oli 2,72 promillea, mikä ylitti törkeän rattijuopumuksen rajan. Hän ajoi yli sadan kilometrin tuntinopeudella Kuutostiellä autopilotilla nukkuen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 13:00, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Umpihumalainen kuljettaja nukkui Teslassa • Umpihumalainen kuljettaja nukkui Teslan ratissa.
Mies nukkui Teslan ratissa
Mies ajoi Teslalla Kuutostiellä ja nukkui ratissa. Hänen veren alkoholipitoisuutensa oli 2,72 promillea. Tämä ylitti törkeän rattijuopumuksen rajan. Mies sai tuomion törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Etelä-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi miehen törkeästä rattijuopumuksesta. Miehen veren alkoholipitoisuus oli 2,72 promillea, mikä ylitti törkeän rattijuopumuksen rajan. Hän ajoi yli sadan kilometrin tuntinopeudella Kuutostiellä autopilotilla nukkuen.
Etelä-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi miehen törkeästä rattijuopumuksesta, sillä hänen veren alkoholipitoisuutensa oli 2,72 promillea. Mies ajoi yli sadan kilometrin tuntivauhtia Kuutostiellä autopilotilla nukkuen. Poliisi yritti pysäyttää auton, mutta kuljettaja…
Poliisi pysäytti Teslan, jonka kuljettaja nukkui ratissa humalassa. Mies puhalsi 2,72 promillea ja myönsi syyllisyytensä. Syyttäjä vaatii hänelle ehdotonta vankeutta tai yhdyskuntapalvelua.
Rikos • jaetut avainsanat: #EteläKarjala, #Tesla
Etelä-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi miehen yhdyskuntapalveluun, koska hän nukahti humalassa Teslan rattiin. Tapaus tapahtui heinäkuussa 2025, kun auto ajoi 115 km/h satasen alueella.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rattijuopumus, #Tesla
Oulun käräjäoikeus tuomitsi 86-vuotiaan miehen tappoon ja vaaran aiheuttamiseen. Mies ampui 36-vuotiaan perheenisän tunnekuohussa, mutta oikeus arvioi teon lievemmäksi kuin syyttäjä. Mies…
Rikos
Kaakkois-Suomen poliisi tutkii Kotkassa tapahtunutta henkirikosta murhana. Rikoksesta epäilty on otettu kiinni, ja häntä aiotaan esittää vangittavaksi. Poliisi tiedottaa asiasta lisää esitutkinnan…
Rikos
Jyväskylässä ohjaaja ahdisteli 17-vuotiasta lähihoitajaopiskelijaa työharjoittelun aikana. Keski-Suomen käräjäoikeus tuomitsi miehen ehdolliseen vankeuteen ja yli 20 000 euron korvauksiin. Oikeus piti opiskelijan…
Rikos
Porissa kaksi miestä on tuomittu vuosien vankeuteen vakavista väkivaltarikoksista, jotka tapahtuivat viime syksynä. Uhrit kaapattiin autoon, jossa heitä uhattiin ja pahoinpideltiin. Tapahtumat…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.