Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Joroisten lukio alkaa toimia

Aihesivu: Joroisten lukio alkaa toimia

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.

  • 11 juttua
  • 1 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 12.5.2026 klo 13:57
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Joroisten lukio aloittaa toimintansa ja tarjoaa opiskelupaikkoja nuorille. Koulussa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat voivat odottaa monipuolisia oppimismahdollisuuksia.

Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 13:57, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Joroisten lukio alkaa toimia • Rautavaaran lukio avaa ovensa opiskelijoille • Juankosken lukio avaa ovensa opiskelijoille.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 12.5.2026 klo 13:57.
  • Koosteessa on nyt 11 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Lukio, #Kiertotalous, #Opiskelu.

Selkokielinen yhteenveto

Joroisten lukio alkaa toimia

Joroisten lukio avaa ovensa opiskelijoille. Koulussa on tarjolla paikkoja nuorille. Koulussa keskitytään kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen. Opiskelijat saavat monipuolisia oppimismahdollisuuksia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.