Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iranin ja Yhdysvaltain rauhansopimus viivästyy, ja Ruotsissa on tapahtunut ampumistapaus, jossa kaksi lasta on saanut vammoja. Lisäksi Suomeen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Portaanpään kristillinen opisto avaa ovensa uudelleen. Opiston toiminta jatkuu entiseen tapaan, ja opiskelijat voivat palata opintoihinsa. Opiston tarjoamat koulutusmahdollisuudet pysyvät ennallaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Portaanpään kristillinen opisto avaa ovensa uudelleen. Opiston toiminta jatkuu entiseen tapaan, ja opiskelijat voivat palata opintoihinsa. Opiston tarjoamat koulutusmahdollisuudet pysyvät ennallaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 12:14, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Portaanpään kristillinen opisto avautuu.
Portaanpään opisto avautuu taas
Portaanpään kristillinen opisto avautuu uudelleen. Opisto tarjoaa koulutusta opiskelijoille. Opiskelijat voivat palata opintoihinsa. Opiston toiminta jatkuu normaalisti.
Portaanpään kristillinen opisto avaa ovensa uudelleen. Opiston toiminta jatkuu entiseen tapaan, ja opiskelijat voivat palata opintoihinsa. Opiston tarjoamat koulutusmahdollisuudet pysyvät ennallaan.
Keuruun yhteiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat monipuolinen joukko nuoria, jotka ovat valmiita siirtymään seuraavaan vaiheeseen elämässään. Heidän nimensä julkaistiin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opiskelu
Varkauden lukio aloittaa uuden lukuvuoden ja toivottaa opiskelijat tervetulleiksi. Oppilaitos tarjoaa monipuolisia opintoja ja mahdollisuuksia nuorille. Lukiossa panostetaan erityisesti kestävään kehitykseen ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opiskelu
Vain kolmasosa ylioppilaista pääsee aloittamaan korkeakouluopinnot heti valmistuttuaan. Lukiolaisten liitto on huolissaan aloituspaikkojen vähyydestä, sillä noin 60 prosenttia nuorista haluaisi jatkaa suoraan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opiskelu
Oululainen teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti tyttärensä. Lesonen oli tunnettu sijoittaja ja vaikutusvaltainen henkilö teollisuusalalla.
Kotimaa
Vantaan Havukoskella syttynyttä kerrostalopaloa tutkitaan tuhotyönä. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina ja palo saatiin sammutettua noin tunnissa. Viranomaiset selvittävät palon syttymissyytä ja pyytävät…
Kotimaa
Ylioppilastutkintolautakunta julkaisi tänään väärät pisterajat ylioppilaskirjoitusten tuloksista. Verkkosivuille ilmestyi hetken aikaa syksyn 2025 pisterajat kevään 2026 sijaan, mutta oikeat tiedot julkaistiin kello…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.