Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
N maksuttomat kanavat lakkaavat näkymästä Elisan kaapeli-tv-verkossa, mikä vaikuttaa noin 800 000 kotitalouteen. Riidan taustalla on Elisan ja MTV:n välinen jakelusopimus, joka on irtisanottu. Jääkiekon MM-kisat alkavat perjantaina 15. toukokuuta, mutta lähetykset eivät ole enää saatavilla Elisalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
N maksuttomat kanavat lakkaavat näkymästä Elisan kaapeli-tv-verkossa, mikä vaikuttaa noin 800 000 kotitalouteen. Riidan taustalla on Elisan ja MTV:n välinen jakelusopimus, joka on irtisanottu. Jääkiekon MM-kisat alkavat perjantaina 15. toukokuuta, mutta lähetykset eivät ole enää saatavilla Elisalla.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 11:22, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa n ilmaiskanavat katoavat Elisalta.
n kanavat eivät näy Elisalla
N ilmaiset kanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä. Tämä tarkoittaa, että sadat tuhannet suomalaiset eivät voi katsoa jääkiekon MM-kisoja televisiosta. MTV ja Elisa ovat riidelleet jakelusopimuksesta, joka on nyt päättynyt. Kisat alkavat perjantaina 15. toukokuuta.
N maksuttomat kanavat lakkaavat näkymästä Elisan kaapeli-tv-verkossa, mikä vaikuttaa noin 800 000 kotitalouteen. Riidan taustalla on Elisan ja MTV:n välinen jakelusopimus, joka on irtisanottu. Jääkiekon MM-kisat alkavat perjantaina…
MTV on irtisanonut jakelusopimukset Elisan kanssa, mikä johtaa noin kolmasosan Suomen kotitalouksista menettävän pääsyn MTV:n maksuttomiin kanaviin. Muutos astuu voimaan huomenna, juuri…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
MTV ja Elisa eivät ole saavuttaneet sopimusta jakelusopimuksista, mikä johtaa MTV:n maksuttomien kanavien, kuten MTV3:n, MTV Subin ja MTV Avan, näkymättömyyteen Elisan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #MTV, #Elisa
Vantaan Havukoskella syttynyttä kerrostalopaloa tutkitaan tuhotyönä. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina ja palo saatiin sammutettua noin tunnissa. Viranomaiset selvittävät palon syttymissyytä ja pyytävät…
Kotimaa
Ylioppilastutkintolautakunta julkaisi tänään väärät pisterajat ylioppilaskirjoitusten tuloksista. Verkkosivuille ilmestyi hetken aikaa syksyn 2025 pisterajat kevään 2026 sijaan, mutta oikeat tiedot julkaistiin kello…
Kotimaa
Keuruun yhteiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat monipuolinen joukko nuoria, jotka ovat valmiita siirtymään seuraavaan vaiheeseen elämässään. Heidän nimensä julkaistiin…
Kotimaa
Oululainen teollisuusneuvos ja sijoittaja Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hän kuoli Oulussa 11. toukokuuta, ja hänen tyttärensä vahvisti asian. Lesonen tunnettiin erityisesti…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.