Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sonkajärven lukio avaa ovensa uudelle lukuvuodelle. Oppilaat ja opettajat valmistautuvat tulevaan syksyyn erilaisin aktiviteetein ja tapahtumin. Koulun tilat on kunnostettu ja opetussuunnitelmaa on päivitetty.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sonkajärven lukio avaa ovensa uudelle lukuvuodelle. Oppilaat ja opettajat valmistautuvat tulevaan syksyyn erilaisin aktiviteetein ja tapahtumin. Koulun tilat on kunnostettu ja opetussuunnitelmaa on päivitetty.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 12:59, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sonkajärven lukio alkaa taas • Pieksämäen lukio alkaa taas • Tuusniemen lukio alkaa taas.
Sonkajärven lukio alkaa taas
Sonkajärven lukio alkaa uuden lukuvuoden. Oppilaat ja opettajat valmistautuvat syksyyn. Koulussa on tehty remonttia ja opetusta on kehitetty. Koulussa järjestetään myös erilaisia tapahtumia.
Sonkajärven lukio avaa ovensa uudelle lukuvuodelle. Oppilaat ja opettajat valmistautuvat tulevaan syksyyn erilaisin aktiviteetein ja tapahtumin. Koulun tilat on kunnostettu ja opetussuunnitelmaa on päivitetty.
Pieksämäen lukio avaa ovensa uusille ja vanhoille opiskelijoille. Lukio tarjoaa monipuolisia opintomahdollisuuksia ja tukee opiskelijoiden kehittymistä. Uuden lukuvuoden myötä myös uusia opettajia liittyy joukkoon.
Tuusniemen lukio valmistautuu uuden lukuvuoden alkuun. Oppilaat ja opettajat odottavat innolla tulevia haasteita ja mahdollisuuksia. Koulun tilat ja opetusmenetelmät ovat saaneet päivityksiä.
Rautalammin lukio aloittaa uuden lukuvuoden ja toivottaa opiskelijat tervetulleiksi. Koulussa on tarjolla monipuolisia opintomahdollisuuksia ja aktiviteetteja. Lukio panostaa opiskelijoiden hyvinvointiin ja oppimiseen.
Kallaveden lukio on aloittanut uuden lukuvuoden ja toivottaa opiskelijat tervetulleiksi. Koulu tarjoaa monipuolisia opintomahdollisuuksia ja tukee opiskelijoiden kehitystä. Uudistuksia on tehty myös opetussuunnitelmassa.
Rautavaaran lukio aloittaa uuden lukuvuoden tarjoamalla opiskelupaikkoja nuorille. Koulun tilat ja opetus ovat valmiina vastaanottamaan opiskelijat. Lukio panostaa kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Lukio, #Koulutus
Keuruun yhteiskoulun lukion ylioppilaat valmistuvat keväällä 2026. Ylioppilaat ovat monipuolinen joukko nuoria, jotka ovat valmiita siirtymään seuraavaan vaiheeseen elämässään. Heidän nimensä julkaistiin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Lukio, #Opiskelu
Vain kolmasosa ylioppilaista pääsee aloittamaan korkeakouluopinnot heti valmistuttuaan. Lukiolaisten liitto on huolissaan aloituspaikkojen vähyydestä, sillä noin 60 prosenttia nuorista haluaisi jatkaa suoraan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Opiskelu
Oululainen teollisuusneuvos Veikko Lesonen on kuollut 68-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti tyttärensä. Lesonen oli tunnettu sijoittaja ja vaikutusvaltainen henkilö teollisuusalalla.
Kotimaa
Vantaan Havukoskella syttynyttä kerrostalopaloa tutkitaan tuhotyönä. Poliisi sai hälytyksen sunnuntaina ja palo saatiin sammutettua noin tunnissa. Viranomaiset selvittävät palon syttymissyytä ja pyytävät…
Kotimaa
Lapinlahden Lukio ja Kuvataidelukio yhdistyvät tulevaisuudessa. Yhdistyminen tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia opiskelijoille ja opettajille. Tavoitteena on parantaa opetuksen laatua ja tarjota laajempia…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Lukio
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.